امارات متحده عربی با اختصاص ۸۰۰ میلیون دلار برنامه های فضایی خود را سرعت می بخشد

امارات متحده عربی قصد دارد با اختصاص ۸۰۰ میلیون دلار به صندوق سرمایه‌گذاری خود با سرعت بیشتری برنامه‌های فضایی را دنبال کند. به گفته دولت این کشور این مبلغ از سرمایه گذاری تنها برای ساخت یک صورت فلکی از ماهواره های حسگر از راه دور مصرف میشود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، […]

امارات متحده عربی قصد دارد با اختصاص ۸۰۰ میلیون دلار به صندوق سرمایه‌گذاری خود با سرعت بیشتری برنامه‌های فضایی را دنبال کند. به گفته دولت این کشور این مبلغ از سرمایه گذاری تنها برای ساخت یک صورت فلکی از ماهواره های حسگر از راه دور مصرف میشود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پروژه صورت فلکی امارات به نام Sirb می‌تواند با کمک فناوری رادار دیافراگم مصنوعی تصاویر با کیفیتی را به ثبت برساند. دولت امارات قصد دارد از این فناوری برای نظارت بر مرزها، رهیابی کشتی ها، شناسایی نشت نفت و همچنین جهت یابی استفاده کند. اولین پرتاب این مجموعه از ماهواره ها احتمالاً ظرف سه سال آینده انجام میگیرد و به گفته امارات کل زمان این پروژه با مبلغ دقیق سرمایه گذاری برنامه ریزی شده طی ۶ سال انجام می شود.

دولت امارات صندوق ملی فضایی خود را جهت سرمایه گذاری در برنامه های فضایی این کشور راه اندازی کرده است. این پروژه یکی از برنامه ریزی های این کشور در ایجاد تنوع در اقتصاد مبتنی بر نفت خواهد بود و این شرکت توانسته تا سال ۲۰۲۰ استفاده از صادرات نفت برای تولید ناخالص داخلی امارات را به حدود ۳۰ درصد برساند. این کشور از سال ۲۰۱۷ برنامه فضانوردی خود را آغاز کرد و قرار است یکی از دو فضانورد این پروژه در سال ۲۰۲۳ طی همکاری با شرکت آکسیوم اسپیس به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شود. پیش از این نیز یک فضانورد اماراتی به نام المنصوری در سال 2019 طی یک ماموریت فضایی به این ایستگاه اعزام شده بود. از دیگر برنامه های امارات ارسال یک کاوشگر به کمربند سیارک های میان مریخ و مشتری است که احتمالاً در اوایل سال ۲۰۳۰ در مکانی روی سیارک های بین کمربند فرود می آید.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم و هوافضا مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال