سازمان ملل در مورد استفاده از دیپ فیک هشدار داد

مشاور سازمان ملل در زمینه هوش مصنوعی در مورد استفاده مخرب از این فناوری هشدار داد. این فناوری می تواند در زمینه ساخت تصاویر غیرواقعی و بسیار نزدیک به واقعیت استفاده شود. وی اعلام کرد سیاست مداران باید تلاش بیشتری در جهت محافظت از مردم انجام دهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، […]

مشاور سازمان ملل در زمینه هوش مصنوعی در مورد استفاده مخرب از این فناوری هشدار داد. این فناوری می تواند در زمینه ساخت تصاویر غیرواقعی و بسیار نزدیک به واقعیت استفاده شود. وی اعلام کرد سیاست مداران باید تلاش بیشتری در جهت محافظت از مردم انجام دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مشاور هوش مصنوعی در سازمان ملل در گفتگویی نسبت به خطرات جعل های عمیق هشدار داد.

نیل ساهوتا، مستقر در کالیفرنیا و مشاور سازمان ملل در این مورد گفته است: ایجاد یک دوقلوی دیجیتال در واقع نسخه ای از دنیای واقعی است. دیپ فیک ها نیز تصویری اینه ای از این دوقلوها محسوب میشوند.

این کار معمولا بدون اجازه فرد و با هدف فریب دادن افراد انجام میشود. تاکنون چندین بار این تصاویر جعلی در جهان خبرساز شدند. به عنوان مثال ویدیویی از زلنسکی منتشر شد که در آن وی به مردم خود اعلام میکرد تسلیم روسیه شوند. البته افراد عادی نیز می توانند طعمه این فناوری قرار بگیرند. ساهوتا گفت این کار می تواند روی هر کسی انجام شود. در واقع این کار از ابتدا با ساخت یک فیلم مستهجن فریب حویانه با کمک دیپ فیک آغاز شده بود.

ساهوتا اعلام کرد در حال حاضر هیچ تلاشی از سوی سیاستگذاران برای آموزش نحوه تشخیص دیپ فیک و خطرات زیاد جعل عمیق انجام نگرفته است. به عقیده وی باید سیستم تایید محتوا ساخته شود و با کمک توکن های دیجیتال جعل های عمیق را شناسایی کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال