ایالات متحده نصب بدافزارهای چینی روی سیستم های نظامی خود را تایید کرد

مایکروسافت اعلام کرد یکی از مراکز نظامی ایالات متحده به نام گوام به بدافزارهای چینی آلوده شده است. طبق اعلام مایکروسافت سیستم های این مرکز نظامی آلوده شده و اطلاعات سایر بخش ها نیز به خطر افتاده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، امکان انجام جاسوسی دیجیتالی علیه ایالات متحده توسط چین […]

مایکروسافت اعلام کرد یکی از مراکز نظامی ایالات متحده به نام گوام به بدافزارهای چینی آلوده شده است. طبق اعلام مایکروسافت سیستم های این مرکز نظامی آلوده شده و اطلاعات سایر بخش ها نیز به خطر افتاده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، امکان انجام جاسوسی دیجیتالی علیه ایالات متحده توسط چین در اقیانوس آرام وجود دارد. طبق اعلام مایکروسافت و آژانس امنیت ملی NSA یک گروه هکری چینی به نام Volt typhoon در سیستم های مهم جزیره گوام بدافزارهای نظارتی نصب کرده اند. طبق اعلام محققان این گروه هکری دارای تکنیک های مخفی کاری عجیب و غریبی است و این کار او در اولویت قرار دارد.

طبق این تکنیک ها این گروه قادر است به منابع قبلی در سیستم عامل و عملکرد صفحه کلید به صورت مستقیم دسترسی داشته باشد. برای دور زدن سیستم اعتبار سنجی نیز از ابزار خط فرمان استفاده می کنند. همچنین با این روش به اطلاعاتی مانند آرشیوها و سایر داده ها دست پیدا می کنند. آنها با کمک ابزارهای سفارشی می توانند کانال خط فرمان و کنترل سیستم با کمک پروکسی را تنظیم کرده و همچنان مخفی باقی بمانند.

طبق اعلام انگجت، بدافزارها نصب شده روی سیستم ها هنوز حمله ای را روی این سیستم ها انجام نداده است. البته رویکردهای تحت وب آن می تواند باعث آسیب به زیرساخت ها شود. در هال حاضر مایکروسافت و NSA اطلاعاتی را منتشر کرده اند تا به قربانیان در شناسایی و مقابله با اقدامات این گروه هکری کمک کند. البته مقابله با این گروه بسیار مشکل خواهد بود. زیرا نیاز است حساب های مورد حمله بسته شده با تغییر یابند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال