امریکا اعلام کرد دو هکر چینی اسرار واکسن کرونا و اطلاعات نظامی این کشور را به سرقت بردند

آمریکا مدعی شده است که دو هکر چینی تلاش داشتند تا اسرار تجاری و اطلاعات ارزشمند مربوط به شرکت‌های مختلف از جمله شرکت داروسازی فعال در زمینه تولید واکسن کرونا را به سرقت ببرند. همچنین وزارت دادگستری ایالات متحده علیه این دو هکر اعلام جرم کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، […]

آمریکا مدعی شده است که دو هکر چینی تلاش داشتند تا اسرار تجاری و اطلاعات ارزشمند مربوط به شرکت‌های مختلف از جمله شرکت داروسازی فعال در زمینه تولید واکسن کرونا را به سرقت ببرند. همچنین وزارت دادگستری ایالات متحده علیه این دو هکر اعلام جرم کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دادستان آمریکا اعلام کرده است حملات سایبری که به برخی از کمپانی های این کشور صورت گرفته ردیابی شده و همگی از طرف وزارت امنیت چین انجام شده است. این دو نفر اکنون توسط اف بی آی تحت تعقیب هستند. گزارش‌های مربوط به حملات آنها نشان می دهد که فعالیت این دو هکر از سال ۲۰۰۹ آغاز شده بود و در این مدت به کامپیوترهای سایت هنفورد وزارت انرژی و برخی دیگر از شرکت های نرم افزاری، دفاعی، بازی و بیوتکنولوژی نیز حمله کرد. وزارت دادگستری آمریکا در کیفرخواست مربوطه به ۲۵ کمپانی از کشورهای آمریکا و اروپا، استرالیا و کره‌جنوبی اشاره کرده است.

حدود دو ماه پیش اف‌بی‌آی در مورد حمله هکرهای مربوط به دولت پکن برای شناسایی و جمع آوری اطلاعات در مورد ساخت و توسعه واکسن کرونا هشدار داده بود. پیش از این روسیه نیز به سرقت اطلاعات شرکت های تولید کننده واکسن متهم شده بود. همچنین این دو هکر چینی به تلاش برای دستیابی به برنامه های ماهواره ای نظامی و سیستم های ارتباطی آمریکا متهم شده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال