آمریکا فناوری OpenRAN را جایگزین زیرساخت شبکه 5G در این کشور خواهد کرد

آمریکا تلاش دارد تا فناوری جدیدی را راه اندازی کند که در آن می توان سخت افزار شبکه شرکت‌های مختلف را با کمک یک نرم‌افزار به یکدیگر متصل کرد. هدف از این اقدام نیز جایگزینی تجهیزات هواوی در زیر ساخت شبکه 5G در این کشور است. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، فناوری جدید مورد […]

آمریکا تلاش دارد تا فناوری جدیدی را راه اندازی کند که در آن می توان سخت افزار شبکه شرکت‌های مختلف را با کمک یک نرم‌افزار به یکدیگر متصل کرد. هدف از این اقدام نیز جایگزینی تجهیزات هواوی در زیر ساخت شبکه 5G در این کشور است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، فناوری جدید مورد نظر که OpenRAN نام دارد در مرحله آزمایش قرار دارد و با استفاده از نرم افزار آن می توان تجهیزات شبکه شرکتهای مختلف را به هم متصل کرد. از مزایای این روش می‌توان به هزینه تمام شده بسیار کم در مقایسه با خرید کامل نرم افزار و سخت افزار از شرکت هایی مثل هوآوی، نوکیا و اریکسون اشاره کرد.

پنتاگون قرار است با تخصص  ۲۰۰ میلیون دلار بودجه مورد نظر برای این فناوری را تامین کند. همچنین تلاش دارد تا توسعه آن را توسط شرکت‌های آمریکایی انجام دهد. فناوری OpenRAN برای برقراری اینترنت به سخت افزار نیاز نخواهد داشت و تنها با کمک نرم افزار می تواند اینترنت را شبکه های بی سیم و از طریق امواج رادیویی به دیوایس ها برساند.  بدین ترتیب وابستگی به فروشندگان سخت افزار مانند هواوی نیز کاسته خواهد شد.

Andre Fuetsch، مدیر ارشد فناوری از شرکت AT&T و متخصص فناوری OpenRAN می‌گوید: شرکت ما در حال بررسی این فناوری در شبکه‌های خود است. همچنین اپراتور O2 در بریتانیا نیز توانست یک شبکه مبتنی بر این فناوری را در لندن راه‌اندازی کند. یک اپراتور دیگر در بریتانیا نیز به نام Vodafone نیز قرار است در شبکه‌های اروپایی از این فناوری استفاده کند. نوکیا نیز اعلام کرده است که تلاش دارد تا تحقیقات بیشتری در مورد این فناوری انجام دهد تا از امنیت و عملکرد بهینه آن اطمینان حاصل کند. شرکت اریکسون نیز با استقبال از این فناوری اعلام کرده است که ممکن است در آینده استفاده کند اما مطمئن نیست که این فناوری بتواند تمامی نیازهای اپراتورها را پاسخ دهد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال