کمیته منتخب کنگره آمریکا غول‌های فناوری را احضار کرد

کنگره آمریکا کمیته ای را تشکیل داده و طی آن با هدف تحقیق درباره موضوع ششم ژانویه از شرکت‌های فیسبوک، گوگل، توییتر و ردیت خواسته تا نمایندگانی را برای توضیحات به این کمیته ارسال کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کمیته منتخب کنگره آمریکا نمایندگانی از شرکت‌های بزرگ فناوری مانند فیس بوک […]

کنگره آمریکا کمیته ای را تشکیل داده و طی آن با هدف تحقیق درباره موضوع ششم ژانویه از شرکت‌های فیسبوک، گوگل، توییتر و ردیت خواسته تا نمایندگانی را برای توضیحات به این کمیته ارسال کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کمیته منتخب کنگره آمریکا نمایندگانی از شرکت‌های بزرگ فناوری مانند فیس بوک گوگل، توییتر و ردیت را احضار کرد. تامسون رئیس این کمیته در مورد احضار این نمایندگان گفته است: قرار است در این کمیته دو سوال کلیدی مهم از جمله گسترش اطلاعات نادرست و یا افراط گرایی پرسیده شود. نقش شرکت های رسانه اجتماعی در مقابله با حمله به دموکراسی و تلاش های آنان برای جلوگیری از پلتفرم ها برای افراط گرایی پرسیده خواهد شد. او گفته است تا کنون با این شرکت ها برای ماه ها تعامل داشتیم و هنوز نتوانستیم به یک پاسخ اساسی و اطلاعات درست دست پیدا کنیم. این کمیته وظیفه پاسخگویی به مردم آمریکا را بر عهده دارد تا مردم نسبت به تکرار نشدن حادثه ای مانند ششم ژانویه مطمئن شوند.

این کمیته به غول های فناوری تا ۲۷ ژانویه مهلت داده تا سوابقی را در ارتباط با کاربران خود مربوط به مدیریت شرکت ها در ششمین ژانویه ارائه کنند. در نامه ای که رئیس این کمیته به مدیرعامل گوگل ارسال کرده است عنوان شد آلفابت دارای اطلاعات فاش نشده بسیاری است که میتواند به این تحقیقات کمک کند. از طرفی پخش زنده این شورش در یوتیوب توسط برخی آشوبگران انجام شد و همچنان روند انتشار آن ادامه یافته است. سخنگوی گوگل نیز این شرکت را موظف به همکاری با کنگره دانسته و گفته است: سیاست های سختگیرانه گوگل انتشار هرگونه محتوای مرتبط با خشونت یا کاهنده اعتماد نسبت به انتخابات را در یوتیوب و گوگل ممنوع خواهد کرد. این سیاست ها در ششم ژانویه نیز انجام شده و تا به امروز اعمال شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال