آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا طی چند سال اطلاعات شهروندان را جمع آوری کرده است

یک آژانس اطلاعاتی اعلام کرده در سال های اخیر آژانس اطلاعاتی دفاعی ایالات متحده (DIA)  تمامی اطلاعات مکانی شهروندان را جمع آوری کرده و این اقدام بدون دریافت هیچ گونه مجوز قانونی ای انجام شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پس از این خبر آژانس اطلاعاتی دفاعی به جمع آوری اطلاعات […]

یک آژانس اطلاعاتی اعلام کرده در سال های اخیر آژانس اطلاعاتی دفاعی ایالات متحده (DIA)  تمامی اطلاعات مکانی شهروندان را جمع آوری کرده و این اقدام بدون دریافت هیچ گونه مجوز قانونی ای انجام شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پس از این خبر آژانس اطلاعاتی دفاعی به جمع آوری اطلاعات مکانی کاربران و خرید آن از کارگزاران اعتراف کرد. کارگزار داده های کاربران را در ازای پرداخت هزینه از سازندگان برنامه و وبسایت ها خریداری می کند. پس از آن، این اطلاعات می‌تواند به هر شخصی و یا ارگانی فروخته شود.

البته آژانس اطلاعاتی دفاعی آمریکا طی اعلامیه‌ای گفته است این اطلاعات تنها از طریق یک فرایند خاص و توسط افراد مجاز دریافت شده و پرس و جو درباره آن به تایید مقامات ارشد نیاز داشته است. این آژانس اطلاعاتی عنوان کرده طی دو سال و نیم اخیر آژانس اطلاعاتی دفاعی پنج بار اجازه بررسی داده های مکانی گوشی‌های هوشمند را داشته است.

این در حالی است که در قوانین ایالات متحده آمریکا سازمان های دولتی ملزم به دریافت حکم پیش از کسب اطلاعات شخص ثالث هستند. اما آژانس اطلاعات دفاعی این حکم را شامل حال کارگزاران ندانسته و می گوید این آژانس در این مورد از قدرت قانون استفاده نکرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال