تلاش دولت آمریکا برای راه‌اندازی کارخانه جدید اینتل در خاک این کشور

دولت ترامپ طی مذاکرات تازه با شرکت اینتل تلاش دارد تا خط تولید دیگری از این شرکت در خاک آمریکا راه اندازی کند. به نظر می رسد مذاکره با دیگر شرکت های بزرگ تولید تراشه نیز انجام شده تا کارخانه های جدیدی در آمریکا احداث شود. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، در […]

دولت ترامپ طی مذاکرات تازه با شرکت اینتل تلاش دارد تا خط تولید دیگری از این شرکت در خاک آمریکا راه اندازی کند. به نظر می رسد مذاکره با دیگر شرکت های بزرگ تولید تراشه نیز انجام شده تا کارخانه های جدیدی در آمریکا احداث شود.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، در میان شرکت های مذاکره کننده با دولت آمریکا، فعلا تنها اینتل است که قصد دارد تا کارخانه جدیدی را در خاک آمریکا راه اندازی کند. هدف اینتل از احداث این کارخانه تولید تراشه به شکل امن بوده است. در واقع دولت آمرکا معتقد است که تراشه های ساخته شده در خارج از این کشور امکان جاسوسی خواهند داشت و به طرزی ناامن خواهند بود.

احداث کارخانجات مختلف در شرایط کنونی اقدامی ریسک پذیرانه محسوب می شود. اگر چه دولت آمریکا در زمان ترامپ در زمینه تکنولوژی پیشرفت هایی را تجربه کرده اما تاکنون موفق به ساخت کارخانه تراشه نشده بود. با اینکه بارها ترامپ اعلام کرده بود قصد دارد تا کارخانه جدیدی برای اپل احداث کند اما این موضوع هرگز انجام نشد. وال استریت ژورنال در مورد مذاکرات شرکت های تولید کننده تراشه با مقامات دولتی می گوید: در میان شرکت ها، TSMC که تراشه‌های سری A اپل را تولید می‌کند نیز در تلاش است تا طی مذاکراتی برای احداث کارخانه جدید در آمریکا تصمیم گیری کند. در میان شرکت های مذاکره کننده اینتل بیشترین تمایل را برای احداث کارخانه داشته است و در این مورد کاملا جدیست. احتمالا شرکت های طرف مذاکره از این پیشنهاد استقبال خواهند کرد زیرا این اقدام مزیت های زیادی را برای دو طرف خواهد داشت.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال