سلاح لیزری ارتش آمریکا برای سرنگونی پهبادها مورد آزمایش قرار گرفت

سلاح لیزری ارتش آمریکا به نام DE M-SHORAD برای اولین بار بطور آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت. این لیزر پرتوان می تواند پهبادها و هواپیماهای بدون سرنشین را شناسایی و سرنگون کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ارتش آمریکا به دنبال سلاح های لیزری است تا بتواند پهبادها و هواپیماهای بدون سرنشین […]

سلاح لیزری ارتش آمریکا به نام DE M-SHORAD برای اولین بار بطور آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت. این لیزر پرتوان می تواند پهبادها و هواپیماهای بدون سرنشین را شناسایی و سرنگون کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ارتش آمریکا به دنبال سلاح های لیزری است تا بتواند پهبادها و هواپیماهای بدون سرنشین را شناسایی کرده و مورد هدف قرار دهد. سلاح جدید به نام DE M-SHORAD یک سلاح لیزری پرانرژی است که توسعه و ساخت آن تنها در 24 ماه انجام گرفت. و اکنون بطور عملی مورد استفاده قرار گرفت.

پیش از این فرانسه نیز یک سلاح لیزری ساقط کننده پهباد توسعه داده و قرار است به تولید انبوه برساند. ارتش آمریکا نیز طی بیانیه ای اعلام کرد سلاح جدید مبتنی بر لیزر آزمایشات خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و احتمالا نسخه های آینده آن نیز شامل ویژگی ها و ظرفیت های بهتری خواهد بود. اگر چه هنوز جزئیات زیادی از این سلاح منتشر نشده اما بنظر میرسد عملکرد موفقی را در سرنگونی پهبادها از خود به نمایش گذاشته است.

وظیفه اصلی سلاح لیزری DE M-SHORAD سرنگونی هواپیماهای بدون سرنشین و همچنین هدف قراردادن توپخانه ها و موشک ها خواهد بود. ارتش آمریکا در سال آینده میلادی 4 نسخه از این دستگاه تولید خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال