آیا جنگ تجاری چین و آمریکا در هفته آینده پایان می پذیرد؟

دولت آمریکا قرار است به زودی برخی مجوزهای فروش کالا به هواوی را صادر کند. این هفته مقامات دو کشور برای برخی مذاکرات با هم دیدار خواهند کرد. در این مذاکرات مجوزهایی برای فروش برخی کالاهای اساسی به هواوی صادر خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز ، در اجلاس گروه بیست ترامپ […]

دولت آمریکا قرار است به زودی برخی مجوزهای فروش کالا به هواوی را صادر کند. این هفته مقامات دو کشور برای برخی مذاکرات با هم دیدار خواهند کرد. در این مذاکرات مجوزهایی برای فروش برخی کالاهای اساسی به هواوی صادر خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز ، در اجلاس گروه بیست ترامپ توافقی را با شی جین پینگ رهبر چین انجام داد. بدین ترتیب پس از صدور مجوز دولت آمریکا ، فروش برخی کالاهای خاص به هواوی آزاد خواهد شد. در این مدت و بر اساس ممنوعیت فروش کالا به هواوی حدود 130 شرکت بطور جداگانه درخواست هایی را برای فروش قطعات به هواوی ، به وزارت بازرگانی امریکا ارسال کرده بودند که هیچ کدام تایید نشد. اما بر اساس گزارش نیویورک تایمز قرار است موافقت هایی در این زمینه انجام شود.

سخنگوی وزارت بازرگانی آمریکا در گفتگو با رویترز گفته است که تا کنون هیچ دستور رسمی ای مبنی بر اعطای مجوز به شرکت های درخواست کننده صادر نشده است. در حالی این دو کشور پس از 15 ماه جنگ تجاری پای میز مذاکره میروند که ترامپ هفته گذشته 28 شرکت چینی دیگر را نیز به فهرست سیاه اضافه کرده بود.

شرکت هواوی چند ماه پیش به دلیل اتهام جاسوسی برای دولت چین در لیست سیاه قرار گرفت و داد و ستد شرکت های امریکایی با این شرکت ممنوع اعلام شد. البته هواوی این اتهام را رد کرده بود. همزمان دسترسی هواوی به تکنولوژی های کلیدی نظیر سرویس های موبایل گوگل نیز محدود شد.

 

 

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال