درگاه USB-C در اپل عمر کوتاهی دارد ؛ اپل به دنبال آینده ای بی سیم

تحلیل گر بلومبرگ معتقد است درگاه USB-C در اپل عمر کوتاهی خواهد داشت. زیرا این شرکت به دنبال استفاده از درگاه بی سیم در محصولات خود است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مارک گارمن تحلیلگر بلومبرگ در مورد آینده استفاده از درگاه USB-C در گوشی های اپل نظر دیگری دارد. در حالیکه قانون […]

تحلیل گر بلومبرگ معتقد است درگاه USB-C در اپل عمر کوتاهی خواهد داشت. زیرا این شرکت به دنبال استفاده از درگاه بی سیم در محصولات خود است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مارک گارمن تحلیلگر بلومبرگ در مورد آینده استفاده از درگاه USB-C در گوشی های اپل نظر دیگری دارد. در حالیکه قانون جدید اتحادیه اروپا تمامی سازندگان را به استفاده از یک درگاه و احد ملزم می کند، استفاده از این درگاه شارژ در گوشی های اپل که برای سالیان متمادی از درگاه قدیمی و کم سرعت لایتنینگ استفاده می کنند جالب توجه است. این در حالی است که سازندگان گوشی های اندرویدی از سال ها پیش بدنبال استفاده از این درگاه رفتند.

اپل پیش از این در برخی محصولات خود مانند لپ تاپ های سری مک در سال ۲۰۱۵ و آیپد پرو در سال ۲۰۱۸ از این درگاه استفاده کرده بود. با این حال آیفون ها همیشه با درگاه لایتنینگ عرضه شدند. اخیرا اپل نسل دوم مگ سیف را نیز روانه بازار کرده است که برای شارژ کردن لپ تاپ های این شرکت مورد استفاده خواهد بود. این تنوع شارژر در شرکتی مانند اپل که به دنبال رویکرد ساده در صنعت فناوری است چندان خوشایند نیست.

البته قانون جدید اتحادیه اروپا باعث خواهد شد تا اپل در این مورد استراتژی ساده تری را دنبال کند. این قانون هفته گذشته توسط پارلمان اروپا به تصویب رسید. البته اپل بطور غیرمستقیم علیه این قانون موضع گرفته است. زیرا معتقد است محدود کردن دستگاهها به یک نوع شارژر خلق نوآوری را از بین میبرد. حتی به ضرر مشتریان نیز خواهد بود. از طرفی مارک گورمن از بلومبرگ اعتقاد دارد اپل با وجود انتقاد از این قانون، در پشت صحنه خود را برای این قانون آماده کرده است. البته این ادعا صحیح بنظر می رسد زیرا در خبرهای روز گذشته اعلام شد اپل احتمالا آیفون ۱۵ را با درگاه USB-C عرضه خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال