استفاده از تراشه های آمریکایی میکرون در چین ممنوع شد

رگولاتوری امنیتی چین به شرکت های چینی اجازه خرید از تراشه ساز آمریکایی به نام میکرون را نمی دهد. طبق اعلام اداره فضای مجازی چین CAC تراشه های این شرکت به عنوان تهدید امنیتی معرفی شده و استفاده از آن در زیرساخت ها ممنوع شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، CAC […]

رگولاتوری امنیتی چین به شرکت های چینی اجازه خرید از تراشه ساز آمریکایی به نام میکرون را نمی دهد. طبق اعلام اداره فضای مجازی چین CAC تراشه های این شرکت به عنوان تهدید امنیتی معرفی شده و استفاده از آن در زیرساخت ها ممنوع شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، CAC با اعلام این خبر به موضوع خطرناک بودن این تراشه برای بانک های دولتی و اپراتورهای مخابراتی اشاره کرده است.‌ چین از ماه مارس تاکنون در مورد ورود تراشه های میکرون به این کشور بررسی هایی را انجام داده و اکنون ورود آن را ممنوع اعلام کرده است.

البته احتمال دارد چین با توجه به تحریم های آمریکا علیه شرکت های چینی دست به اقدام مشابه زده باشد. شرکت آمریکایی میکرون از بزرگترین شرکت های تولید تراشه محسوب میشود که ده درصد از درآمد آن از بازار چین تامین می‌شود. البته سهم زیادی از تراشه های وارد شده به چین در محصولات مختلف برای فروش به کشورهای دیگر مورد استفاده قرار میگیرد.

میکرون اعلام کرد این ممنوعیت تنها شامل شرکت های چینی است و دیگر شرکت های غیر چینی در این کشور از این قانون مستثنی خواهند بود. البته این شرکت قصد دارد به مذاکره با مقامات چینی بپردازد.

هنوز اطلاعاتی در مورد محصولات میکرون که ممنوع شده اند، منتشر نشده است. همچنین سازمان فضای مجازی نحوه کار این تراشه ها در زمینه تهدید امنیت ملی را نیز نگفته است. به نظر می رسد این موضوع جنگ تجاری جدیدی بین آمریکا و چین است. پیش از این ایالات متحده نیز اجازه دسترسی به تجهیزات پیشرفته تراشه سازی برای شرکت های چینی را لغو کرده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال