استفاده از هوش مصنوعی در طراحی استراتژی های جنگی

یک شرکت آمریکایی از هوش مصنوعی برای استفاده در جنگ و پیشنهاد تاکتیک های مناسب رونمایی کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت آمریکایی Palantir هوش مصنوعی جدیدی برای زمان جنگ توسعه داده است. این فناوری می تواند اطلاعات مربوط به دشمن و نیروهای آن را جمع آوری کرده و براساس آن […]

یک شرکت آمریکایی از هوش مصنوعی برای استفاده در جنگ و پیشنهاد تاکتیک های مناسب رونمایی کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت آمریکایی Palantir هوش مصنوعی جدیدی برای زمان جنگ توسعه داده است. این فناوری می تواند اطلاعات مربوط به دشمن و نیروهای آن را جمع آوری کرده و براساس آن تاکتیک های جدیدی را پیشنهاد دهد.

این هوش مصنوعی که نام پلتفرم هوش مصنوعی Palantir روی آن گذاشته شده است، شامل یک سیستم یکپارچه از مدل های زبانی GPT-4 و Bert گوگل است. ویژگی مهم این هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل اطلاعات طبقه بندی شده و نشده است. مهندسان سازنده این فناوری از آن در یک آزمایش استفاده کردند تا بتوانند قابلیت های آن را به نمایش بگذارند.

در این آزمایش یک اپراتور نظامی با استفاده از این هوش مصنوعی توانست مخفیگاه دشمن که در نزدیکی مرز یک منطقه قرار داشت، کشف کند. این فناوری در این آزمایش توانست علاوه بر تجزیه و تحلیل سریع منطقه، پاسخ های تاکتیکی مناسبی را نیز ارائه کند.

با وجود اینکه این قابلیت توانسته در آزمایشات موفق عمل کند اما شرکت سازنده کنترل بیشتری روی استفاده از مدل های زبانی بزرگ و الگوریتم های حساس مانند آنچه در عملیات های نظامی با آن روبرو هستند، ارائه داده است.

اگرچه هوش مصنوعی جدید می تواند در میدان جنگ مزایای قابل توجهی داشته باشد اما استفاده از این فناوری نیاز به روش های قانونی و اخلاقی خود خواهد داشت. زیرا اقدامات غیرمجاز در رابطه با آن می تواند عواقب جدی به دنبال داشته باشد. تمامی شرکت های ارائه دهنده هوش مصنوعی باید ملاحظات اخلاقی را اولویت قرار دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال