کاربرد هوش مصنوعی در مقابله با شیوع کرونا

هوش مصنوعی میتواند در زمینه های مختلف در پیشگیری و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا موثر باشد. مدل سازی های هوش مصنوعی می تواند نحوه گسترش این بیماری را پیش بینی کند. از طریق پردازش متن نیز می توان وضعیت کلی شهروندان را بدست آورد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی مجله خبری تکنا، به گزارش […]

هوش مصنوعی میتواند در زمینه های مختلف در پیشگیری و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا موثر باشد. مدل سازی های هوش مصنوعی می تواند نحوه گسترش این بیماری را پیش بینی کند. از طریق پردازش متن نیز می توان وضعیت کلی شهروندان را بدست آورد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی مجله خبری تکنا، به گزارش سازمان بهداشت جهانی که با همکاری با دولت چین تهیه شده، هوش مصنوعی و فناوری های مرتبط با آن توانسته است کلان داده هایی را برای مبارزه با این ویروس در اختیار محققان قرار دهد. از مهمترین کاربرد هوش مصنوعی استفاده از مدل سازی پیش بین است که با تحلیل روندهای موجود می تواند به پیش بینی حالت های آینده کمک کند.

شرکت بلودات در ایالات متحده اولین مرکزی بود که در آمریکا شیوع کرونا را بصورت جدی اعلام کرده بود. مدیر این شرکت می گوید: این شرکت با پردازش داده های متنی ساختار یافته در 66 زبان قادر است تا 100 نوع بیماری واگیردار را پوشش دهد. داده های ما هر 15 دقیقه بروزرسانی می شوند. این  در حالیست که برای جمع آوری این  داده ها بصورت دستی به صدها نفر نیرو نیاز داریم. گروههای مختلف فعال در این حوزه می تواند برای قسمت های مختلف مانند پیش‌بینی تعداد موارد بالقوه، پیش بینی نقاط خطرناک، نحوه شیوع و گسترس و تحلیل ویژگی های مشترک افراد مبتلا و … الگوهای مناسبی را ارائه دهد.

در قدم بعدی هوش مصنوعی می تواند در تشخیص بیماری نیز کمک کند. شرکت علی بابا در چین با استفاده از هوش مصنوعی سیستم تشخیصی را راه اندازی کرده که با استفاده از داده های مربوط به 5000 فرد تائید شده مبتلا به کرونا قادر است از روی تصویر سی تی اسکن افراد ابتلای آنها را با دقت 96 درصد مشخص کند. این ویژگی در بخش های دیگر مانند تشخیص فرد بیمار از طریق دمای بدن نیز کاربرد داشته است. در این پروژه از ترکیب هوش مصنوعی و دوربین های حرارتی برای یافتن فرد مبتلا در مناطق پر تردد کمک گرفت.

هوش مصنوعی همچنین می تواند در ساخت واکسن، خدمات درمانی و پزشکی و حتی جمع آوری داده های آماری مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال