استفاده از ذرت می‌تواند رشد تومورهای سرطانی را متوقف کند

پژوهشگران ژاپنی در مطالعات اخیر خود از ذرت برای توقف رشد تومورهای سرطانی استفاده کردند. به گفته این پژوهشگران نانوذراتی در این گیاه وجود دارد که قابلیت درمان سرطان را خواهد داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه علوم توکیو از ذرت و آب یک نانوذره زیستی جدید برای مقابله با […]

پژوهشگران ژاپنی در مطالعات اخیر خود از ذرت برای توقف رشد تومورهای سرطانی استفاده کردند. به گفته این پژوهشگران نانوذراتی در این گیاه وجود دارد که قابلیت درمان سرطان را خواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه علوم توکیو از ذرت و آب یک نانوذره زیستی جدید برای مقابله با بیماری سرطان تولید کردند. این نانوذره زیستی در موش ها قابلیت توقف تومورها را داشته و توانسته نتایج امیدوارکننده از این فناوری ارائه کند. تاکنون برای مبارزه با سرطان نانوذرات بسیاری ساخته شده است برخی از آنها با گرفتن پروتئین های ضروری از سلول‌های سرطانی باعث توقف رشد آنها می شوند. البته هزینه تولید آن ها در رساندن اندازه آنها به یک تا ۱۰۰ نانومتر بسیار زیاد بوده است. به همین دلیل این محققان تلاش کردند تا از گیاه برای تولید نانوذرات استفاده کنند.

 نانوذرات جدید بسیار مقرون به صرفه بوده و می تواند کاربردهای پزشکی و دارو رسانی داشته باشد. دانشگاه علوم توکیو با بررسی بافت های این نانوذرات از متداول ترین محصولات غذایی مانند ذرت استفاده کردند. پروفسور ماکیا ایشیکاوا از پژوهشگران این تحقیق گفته است: فیزیک شیمیایی نانوذرات دارای ویژگی هایی است که می توان در بدن آن را کنترل کرد. هدف ما نیز کشف نانو ذرات گیاهان خوراکی بوده است. شکل ژنتیکی شده این گیاه در سراسر جهان نیز ارائه می شود. به همین دلیل از این محصول برای پژوهش استفاده کردیم.

نانوذرات ساخته شده می تواند توسط سلول های تومور موش ها و همچنین سلول های ماکروفاژ جذب شود. این نانوذرات همچنین واکنش ایمنی به وجود آورده و قادر به ایجاد یک عامل کشنده خواهد بود و در نهایت بانشان دادن توانایی گزینش بالا قادر به توقف رشد سلول‌های سرطانی خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال