استفاده از رمز ارزها در کشور هند ممنوع اعلام شد

دولت هند طی بیانیه ای جدید از بانک مرکزی این کشور خواسته است تا استفاده از رمز ارزها را ممنوع اعلام کند. از طرفی این دستور می تواند آینده این دارایی های دیجیتال مجازی در یکی از بازارهای بزرگ اینترنت جهان را با چالش مواجه کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نیرمالا […]

دولت هند طی بیانیه ای جدید از بانک مرکزی این کشور خواسته است تا استفاده از رمز ارزها را ممنوع اعلام کند. از طرفی این دستور می تواند آینده این دارایی های دیجیتال مجازی در یکی از بازارهای بزرگ اینترنت جهان را با چالش مواجه کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند می‌گوید نگرانیهایی از طرف بانک مرکزی هند در مورد تاثیر تضعیف‌کننده ارزهای دیجیتال بر ثبات مالی و پولی در این کشور بیان شده است. به همین دلیل بانک مرکزی موافق ممنوع شدن ارزهای دیجیتال در این کشور است. وی در ادامه گفته است تدوین قانون برای ممنوعیت رمز ارزها نیز به همکاری بین المللی نیاز خواهد داشت.

در این بین هیئت ثبات مالی همانند مقامات خزانه داری و بانک‌های مرکزی کشورهای عضو گروه ۲۰ از جمله هند که بر سیستم مالی جهانی نظارت میک نند، قصد دارند یکسری قوانین جهانی برای اعضای دیجیتال صادر کنند.

پیش از این نیز دولت هند از دریافت ۳۰ درصد مالیات از درآمد حاصل از رمز ارزها و NFT ها خبر داده بود. به طوری که بانک مرکزی این تصمیم را نوعی پذیرش این فناوری نوپا دانسته بود. به نظر می رسد بانک مرکزی هند در طی ماه‌های گذشته برنامه های متفاوتی را برای صنعت کریپتو در نظر گرفته است. به طوری که به دلیل برخی فشارهای غیر رسمی و سخت گیری ها در هند شرکت‌های حوزه کریپتو با کاهش حجم معاملات مواجه بودند. همچنین برخی از استعدادهای این اکوسیستم از این کشور مهاجرت کرده و برخی از کارآفرینان نیز به مشتریان هندی خدمات ارائه نمی کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال