استفاده از هوش مصنوعی در تشخیص بیماری های عصبی

محققان ابزاری ساخته اند که با کمک هوش مصنوعی و حرکات چشم فرد قادر است بیماری های عصبی را تشخیص دهد. حرکات چشم به پزشکان کمک می کند تا بتوانند بیماری های عصبی و یا سلامت مغز را تشخیص دهند. این فناوری با استفاده از الگوی حرکات چشم می تواند آسیب های مغزی را شناسایی […]

محققان ابزاری ساخته اند که با کمک هوش مصنوعی و حرکات چشم فرد قادر است بیماری های عصبی را تشخیص دهد. حرکات چشم به پزشکان کمک می کند تا بتوانند بیماری های عصبی و یا سلامت مغز را تشخیص دهند. این فناوری با استفاده از الگوی حرکات چشم می تواند آسیب های مغزی را شناسایی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت سی‌لایت تکنولوژیز تصمیم دارد با کمک یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی و فناوری ردیابی چشم به پزشکان در تشخیص بیماری ام اس کمک کند. در این فناوری پس از اینکه بیمار به مدت 10 ثانیه به یک هدف خیره می شود ، با کمک ضبط ویدئویی این روند و بررسی آن می توان اختلالات عصبی بیمار را پیش بینی کرد. در این بررسی شبکیه چشم فرد مورد ارزیابی و حرکات بسیار جزئی آن شناسایی می شود. پیش از این در فناوری های گذشته از حرکات مردمک چشم برای بررسی وضعیت عصبی استفاده می شده است. این شرکت امیدوار است بتواند فناوری خود را گسترش داده و بیماری هایی نظیر آلزایمر، پارکینسون . … را نیز تشخیص دهد.

زاخاری هلفت، موسس شرکت سی‌لایت معتقد است که اکنون تشخیص بیماری های عصبی با تاخیر و چالش مواجه است و با استفاده از این فناوری تشخیص سریع و به موقع و همچنین روند درمانی سریعتر برای بیمار انجام میگیرد. در این فناوری با کمک هوش مصنوعی و ردیابی چشم میتوان یک اثر انگشت دیجیتالی از جلوی مغز بدست آورد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال