استفاده از مولکول های طلا، درمان جدیدی برای سرطان است

استفاده از مولکول های طلا جهت از بین بردن بیماری سرطان، اقدامی است که به تازگی توسط یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی یک محقق ایرانی مورد بررسی قرار گرفته است. گروهی از محققان در دانشگاه RMIT استرالیا به رهبری ندا میرزاده یک دانشمند ایرانی، 4 مولکول فعال زیستی از طلا را کشف کرده اند که […]

استفاده از مولکول های طلا جهت از بین بردن بیماری سرطان، اقدامی است که به تازگی توسط یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی یک محقق ایرانی مورد بررسی قرار گرفته است. گروهی از محققان در دانشگاه RMIT استرالیا به رهبری ندا میرزاده یک دانشمند ایرانی، 4 مولکول فعال زیستی از طلا را کشف کرده اند که قابلیت از بین بردن سلول های سرطانی را بدون آنکه به سلول های سالم آسیبی برساند دارند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، این مولکول ها با توانایی بالاتر، ماندگاری و ثبات بیش تر، از راه های درمانی پیشین بهتر عمل کرده و همچنین در راستای کنترل بیماری سرطان نیز موثر بوده اند. این تحقیق که در Chemistry European Journal منتشر شده است، نشان می دهد که بر روی حیوانات در حدود 45 درصد موثر بوده است و این مولکول ها سمیت بالایی برای از بین بردن سلول های سرطان کلون، ملانوما، رحم، سینه و پروستات دارند. این مولکول ها همچنین توانایی جلوگیری از تولید آنزیم سلول های سرطانی(تیوردوکسین ردوکتاز) را نیز دارند که این خود موجب می شود تا مقاومت سلول های سرطانی نسبت به داروهای شیمیایی کاهش یافته و زودتر از بین بروند.

اگرچه پیشرفت های بسیاری در راستای از بین بردن بیماری سرطان در این سال ها صورت گرفته است اما این بیماری هنوز هم سالانه در سراسر جهان بیش از ۹.۶ میلیون نفر را به کام مرگ می فرستد و دومین عامل اصلی مرگ و میر در جهان به حساب می آید. مولکول های شکل گرفته از طلا، با عوارض کم تر به نسبت داروهای شیمیایی دیگر و دقت بالاتر خود در زمینه از بین بردن سلول های سرطانی بدون آسیب رسانی به سلول های سالم بدن، گامی مهم را در راستای ریشه کنی این بیماری در جهان برداشته اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال