استفاده از هوش مصنوعی شرکت IBM در تولید واکسن کرونا

هر کدام از شرکت های بزرگ تکنولوژی به نوعی در ساخت واکسن کرونا مشارکت داشته اند. شرکت IBM نیز در این میان قصد دارد تا هوش مصنوعی خود را در اختیار محققین قرار دهد تا بتواند مطالعات پژوهشگران را تسریع کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت IBM قصد دارد تا تکنولوژی […]

هر کدام از شرکت های بزرگ تکنولوژی به نوعی در ساخت واکسن کرونا مشارکت داشته اند. شرکت IBM نیز در این میان قصد دارد تا هوش مصنوعی خود را در اختیار محققین قرار دهد تا بتواند مطالعات پژوهشگران را تسریع کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت IBM قصد دارد تا تکنولوژی هوش مصنوعی خود را در اختیار محققان قرار دهد تا بدین ترتیب آنها بتوانند مطالعات خود در مورد ژنوم‌های ویروس SARS-CoV-2 را گسترش دهند. این ابزار که AI Deep Search نام دارد توسط منابع معتبری نظیر DrugBank و Clinicaltrials.gov و GenBank پشتیبانی میشود تا یک بانک اطلاعاتی معتبر تهیه و با استفاده از یادگیری ماشینی فایل های در اختیار استخراج خواهد شد.

کمک دیگر شرکت آی بی ام به محققان، پلتفرم ژنومیک عملکردی مربوط به این شرکت است. این فناوری یک پلتفرم ابری است که دز آن اطلاعاتی مربوط به ژن‌ها و پروتئین‌ها و دیگر مولکول‌های توالی ویروسی و موجودات باکتریایی وجود دارد. پیش از این آی بی ام ابرکامپیوتر خود را نیز در اختیار محققان قرار داده بود. تاکنون محققان توانسته اند 3000 ریز مولکول جدید شناسایی کنند و از طریق این پلتفرم در اختیار دیگر محققان قرار داده اند. هم اکنون کلیه پژوهشگران جهان می توانند با دسترسی به IBM Micromedex and DynaMed به آخرین مطالعات در مورد کووید 19 دست پیدا کنند. همچنین نتیجه این تحقیقات از طریق اپلیکیشن Weather Channel در گوشی موبایل در اختیار بقیه افراد قرار خواهد گرفت.