استفاده از کرم های دریایی برای افزایش زمان نگهداری اعضای پیوندی

محققان معتقدند کرم های دریایی به دلیل داشتن ویژگی خاص می توانند در پیوند عضو در انسان ها مورد استفاده قرار بگیرند و زمان نگهداری از اعضای پیوندی را نیز افزایش دهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فرانک زل زیست شناس دریایی از شرکت بیوتک Hemarina در مورد اعضای پیوندی می‌گوید کرم […]

محققان معتقدند کرم های دریایی به دلیل داشتن ویژگی خاص می توانند در پیوند عضو در انسان ها مورد استفاده قرار بگیرند و زمان نگهداری از اعضای پیوندی را نیز افزایش دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فرانک زل زیست شناس دریایی از شرکت بیوتک Hemarina در مورد اعضای پیوندی می‌گوید کرم های دریایی که در ساحل حضور دارند توجه مرا جلب کرد. آنها به طور همزمان در زیر آب بوده و می توانند در هوا نیز تنفس کنند. به گفته زل در هنگام پایین رفتن آب(جزر) این کرم ها از ذخایر اکسیژنی پیش از این (مد) استفاده می کنند.

 زل می گوید مولکول هموگلوبینی که اجازه این کار را میدهد یک مولکول بزرگ است که قابلیت ذخیره سازی اکسیژن را تا ۴۰ برابر بیشتر از هموگلوبین های انسانی دارد. سپس در زمان جزر این اکسیژن به آرامی رها می شود. فرانک مدعی است میتوان با این روش محصولی ساخت که بتواند اکسیژن رسانی به اعضای بافت ها را انجام دهد و آنها را بیشتر زنده نگه دارد. به همین دلیل شرکت یک محصول جدید به نام Hemo 2 Life تولید کرده است که مراحل آزمایشی خود را طی می کند. به عقیده محققان این روش می تواند به عضو پیوندی در زمان انتقال کمک کند تا اکسیژن کافی را دریافت نماید.

به گفته زل در عمل پیوند زمان نقش موثری دارد. زیرا پس از جدا کردن اعضایی مانند قلب یا کبد یا ریه تنها چند ساعت فرصت است تا به بدن دیگر پیوند زده شود. برای برخی از عضو ها این زمان بسیار کمتر است.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار تحقیقات علمی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال