استفاده از دیسک‌های SMR در درایوهای ذخیره‌سازی وسترن دیجیتال دردسرساز شد

استفاده از فناوری Shingled Magnetic Recording یا SMR برای سازندگان هارد دیسک ها در جهان مشکل ساز شده است. بسیاری از شرکت های تولید کننده با انتقادهای شدید روبرو شده و حتی کار به شکایت از این سازندگان هم کشیده شده است. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، بسیاری از سازندگان هارد درایو […]

استفاده از فناوری Shingled Magnetic Recording یا SMR برای سازندگان هارد دیسک ها در جهان مشکل ساز شده است. بسیاری از شرکت های تولید کننده با انتقادهای شدید روبرو شده و حتی کار به شکایت از این سازندگان هم کشیده شده است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، بسیاری از سازندگان هارد درایو در جهان از فناوری SMR استفاده می کنند. این در حالیست که استفاده از این فناوری در درایوها ممنوع شده بود. در میان شرکت های  سازنده مانند وسترن دیجیتال، توشیبا و سیگیتب بیشترین انتقاد در مورد وسترن دیجیتال انجام گرفته بطوری که کار به شکایت حقوقی از این شرکت نیز رسیده است. شرکت حقوقی Hattis Law، مدعی شد که وسترن دیجیتال در درایوهای 4 ترابایتی سری NAS از فناوری SMR استفاده کرده و عملکرد آن با درایوهای دسکتاپی تفاوتی ندارد.

تمامی تولید کنندگان از این فناوری در محصولات خود بطور چنهانی استفاده می کنند. البته این اقدام سازندگان با انتقاد شدیدی مردم روبرو شد. در این میان وسترن دیجیتال بیش از همه زیر انتقاد فشار قرار گرفته است. علت آن نیز استفاده از این فناوری در درایوهای NAS ساخت این شرکت است.از این درایوها برای Raid و بهینه سازی کاربرد استفاده می شود. این سری از محصولات با نام Western Digital Red در بازار موجود هستند. شرکت سگیت نیز محصولی مشابه با نام Ironwolfتو لید می کند که رقیب محصول وسترن به شمار می آید. البته گرگ بلونی، مدیرعامل سیگیت مدعی شده که به هیچ عنوان از فناوری SMR در هاردهای Ironwolf و Ironwolf Pro استفاده نکرده است.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال