استفاده از طیف 6 گیگاهرتز توسط کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا آزاد اعلام شد

فرکانس 6 گیگاهرتز که برای تأمین پهنای باند دستگاه های سازگار با وای فای 6E از جمله تجهیزات اینترنت اشیاء مور استفاده قرار می گیرد از طرف کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) برای استفاده های بدون مجوز آزادسازی شد. این آزادسازی بزرگترین تغییر در وای فای طی 20 سال گذشته محسوب می شود.  به […]

فرکانس 6 گیگاهرتز که برای تأمین پهنای باند دستگاه های سازگار با وای فای 6E از جمله تجهیزات اینترنت اشیاء مور استفاده قرار می گیرد از طرف کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) برای استفاده های بدون مجوز آزادسازی شد. این آزادسازی بزرگترین تغییر در وای فای طی 20 سال گذشته محسوب می شود.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با آزادسازی فرکانس 6 گیگاهرتزی، 1200 مگاهرتز آن برای  استفاده های بدون مجوز مصرف خواهد شد. بدین ترتیب استفاده از دستگاههایی مانند روترهای نسل جدید و یا دستگاههای هوشمند محیط داخل بدون مجوز خواهد بود. همچنین کلیه دستگاههای محیط بیرون می توانند تا 850 مگاهرتز از این فرکانس را مورد استفاده قرار دهند.

از مزایای این فرکانس ارائه اینترت چهن باند برای کاربرانی ایت که از این اینترنت بی بهره هستند. همچنین استفاده از از وای فای 6E

می تواند به کم شد دستگاهها در باندهای فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتز فعلی شود. همچنین پیش بینی می شود این آزادسازی فرکانس استفاده از اینترنت اشیا و سرعت آن را افزایش دهد. اتحادیه صنایع ارتباطات بیسیم ایالات متحده  (CTIA) مخالفت خود را در مورد آزادسازی این فرکانس اعلام کرده است. این اتحادیه می گوید استفاده از این فرکانس در فضای خارجی ممکن است به ارتباطات مابین شبکه موبایل و هسته های شبکه آسیب بزند. البته FCC اعلام کرد که سیستم هماهنگی فرکانس خودکار (AFC) قادر است میزان استفاده از این باند فرکانسی در فضای خارجی را کنترل کند. درآینده FCC تغییراتی را در قوانین مربوط به استفاده از این فرکانس خواهد داد تا دستگاه های کم مصرف بتوانند بدون سیستم کنترل فرکانس کار کنند. احتمالا تجهیزات مربوط به این فرکانس تا پایان سال وارد بازار خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال