گرم شدن آب‌های دریاچه یخچالی ۱۲ هزار ساله در نیویورک به دلیل استخراج بیت کوین

یک شرکت خصوصی استخراج بیت کوین را از طریق یک نیروگاه سوخت فسیلی در نیویورک آغاز کرد و این موضوع باعث گرم شدن آب‌های دریاچه یخچالی ۱۲ هزار ساله در این منطقه شده است. گرمایش حاصل از این نیروگاه سوخت فسیلی علاوه بر گرم شدن باعث آلوده شدن این دریاچه نیز شده است. به گزارش […]

یک شرکت خصوصی استخراج بیت کوین را از طریق یک نیروگاه سوخت فسیلی در نیویورک آغاز کرد و این موضوع باعث گرم شدن آب‌های دریاچه یخچالی ۱۲ هزار ساله در این منطقه شده است. گرمایش حاصل از این نیروگاه سوخت فسیلی علاوه بر گرم شدن باعث آلوده شدن این دریاچه نیز شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک شرکت خصوصی در نیویورک پس از اجاره یک نیروگاه سوخت فسیلی برای استخراج‌بیت‌کوین گرمای حاصل از آن را بصورت گالن های آب گرم در این منطقه و در دریاچه یخچالی سنگا خالی کرده است. این موضوع باعث گرم شدن این دریاچه چند هزار ساله شده به طوری که بسیاری از افراد این منطقه این دریاچه را به یک استخر آبگرم تشبیه کردند.

 پیش از این نیروگاه مورد نظر برای تولید برق در این منطقه استفاده می شد. اما اکنون توربین های نیروگاه با سوزاندن گاز طبیعی برای استخراج بیت کوین استفاده می شود. با گسترش فعالیت های شرکت و نصب هزاران ریگ استخراج حدود ۸۵ مگاوات از ۱۰۸ مگابایت توان نیروگاه برای این منظور مصرف میشود. این شرکت از ابتدای سال میلادی ‌توانست ۱۱۰۰ بیت کوین در این نیروگاه استخراج کند.

 دریاچه یخچالی سنگا یک جاذبه ی طبیعی گردشگری است که آبزیان بسیاری را در خود جای داده است. گرم شدن آب این دریاچه می‌تواند بر روی زندگی این آبزیان نیز تاثیر داشته باشد. به طوری که ممکن است با افزایش دما از بین بروند. میزان وارد شدن آب گرم به دریاچه در هر روز حدود ۱۳۵ گالن است. علاوه بر آن استخراج بیت کوین این شرکت باعث وارد شدن ۴۳ هزار تن کربن دی اکسید و گاز های گلخانه ای به منطقه شده که نسبت به فعالیت سال‌های قبل نیروگاه حدود ۱۰ برابر بیشتر شده است.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال