هشدار مجمع جهانی اقتصاد در مورد نابودی ۸۳ میلیون شغل توسط هوش مصنوعی

گزارش اخیر مجمع جهانی اقتصاد می گوید طی ۵ سال آینده حدود ۸۳ میلیون شغل تخت تاثیر هوش مصنوعی از بین می رود. این گزارش با تحقیق از ۸۰۰ شرکت در دنیا انجام شد. این تعداد شغل با ۶۹ میلیون شغل جدید جایگزین خواهد شد و ۱۴ میلیون شغل نیز بطور کامل از بین می […]

گزارش اخیر مجمع جهانی اقتصاد می گوید طی ۵ سال آینده حدود ۸۳ میلیون شغل تخت تاثیر هوش مصنوعی از بین می رود. این گزارش با تحقیق از ۸۰۰ شرکت در دنیا انجام شد. این تعداد شغل با ۶۹ میلیون شغل جدید جایگزین خواهد شد و ۱۴ میلیون شغل نیز بطور کامل از بین می روند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته مجمع جهانی اقتصاد طی ۵ سال آینده حدود یک چهارم شغل ها در جهان دچار تغییر میشوند. گزارش این سازمان با نام آینده مشاغل در حالی منتشر شد که هوش مصنوعی به عنوان اصلی ترین دلیل این تغییرات خواهد بود. این گزارش با تحقیق از ۸۰۳ شرکت و ۱۱.۳ میلیون کارمند در سراسر جهان در ۴۵ کشور مختلف تنظیم شده است. علاوه بر هوش مصنوعی دلائل دیگری مانند تغییرات اقلیمی نیز باعث ایجاد این تغییرات خواهد شد.

در آینده ای نزدیک شرکت ها کارمندان جدید خود را برای پیاده سازی و مدیریت سیستم های هوش مصنوعی استخدام خواهند کرد. به گفته ابن سازمان تا ۲۰۲۷ شغل هایی مانند تحلیل داده ها، یادگیری ماشینی و امنیت سایبری از جمله شغل هایی هستند که رشد آنها با افزایش ۳۰ درصدی همراه خواهد بود.

در هر حال بسیاری از شغل ها به دلیل وجود هوش مصنوعی در معرض خطر قرار خواهند گرفت. طبق پیش بینی های انجام گرفته افراد شاغل در مشاغلی مانند ثبت اطلاعات و کارهای مدیریتی ۲۶ میلیون نفر کمتر خواهند شد. بزرگترین آسیب در زمان گسترش استفاده از هوش مصنوعی افراد شاغل به عنوان منشی هستند که مسئولیت ورود اطلاعات را بر عهده دارند. با توجه به اینکه در خال حاضر ۳۴ درصد از امور اداری توسط ماشین ها انجام میشود در آینده این رقم به ۴۲ درصد خواهد رسید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال