دستگاه پوشیدنی هشدار نجات غریق با کمک محقق ایرانی ساخته شد

یک محقق ایرانی به همراه تیمی از محققان نمونه اولیه دستگاه پوشیدنی هشدار نجات غریق را توسعه دادند. این دستگاه قادر است در صورت غرق شدن کاربر، هشداری را برای نجات غریق ارسال کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دستگاه پوشیدنی جدید می تواند به غریق نجات کمک کند تا سریعتر فرد […]

یک محقق ایرانی به همراه تیمی از محققان نمونه اولیه دستگاه پوشیدنی هشدار نجات غریق را توسعه دادند. این دستگاه قادر است در صورت غرق شدن کاربر، هشداری را برای نجات غریق ارسال کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دستگاه پوشیدنی جدید می تواند به غریق نجات کمک کند تا سریعتر فرد در حال غرق شدن را نجات دهد. غریق نجات ها وظیفه دارند تا افراد در حال غرق شدن را نجات دهند. اما زیرنظر گرفتن تمامی افراد در حال شنا چندان ساده بنظر نمی رسد.

دستگاه ساخته شده که نمونه اولیه آن کمی بزرگ است همانند بسیاری از گجت ها به مچ دست بسته میشود. در ساخت این دستگاه محققان دانشگاه مک کوآری استرالیا و به رهبری محسن اسدنیا محقق ایرانی حضور داشتند.

این دستگاه با نام Apptrakk دارای چندین حسگر است که هر کدام وظیفه کنترل ضربان قلب، میزان اکسیژن خون و الگوهای حرکتی کاربر و عمق آب را بر عهده دارند. این داده ها پس از دریافت به نوعی برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی ارسال میشود تا بتواند غرق شدن یا نشدن فرد را مشخص کند. یک ماژول فرستنده امواج وای فای نیز در صورت غرق شدن فرد از این دستگاه جدا شده و روی آب قرار می‌گیرد. در این هنگام از این انتن سیگنالی برای تبلت نجات غریق ارسال میشود تا علاوه بر آگاه شدن مکان و موقعیت فرد غرق شده را نیز تشخیص دهد.

در حال حاضر نیز دستگاههای بسیاری برای اعلام هشدار غرق شدن وجود دارند که رویکرد ساده تری را برای اطلاع رسانی در پیش گرفته اند. این محققان قصد دارند با توسعه بیشتر این دستگاه، آن را در اندازه های کوچکتر و برای تولید تجاری آماده کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال