وبسایت برخی بانک های اوکراین مورد حمله سایبری قرار گرفت

طبق گفته مقام اوکراینی همزمان با حمله نظامی برخی وب‌ سایت‌های دولتی این کشور نیز مورد حمله سایبری قرار گرفته به طوری که هم اکنون از دسترس خارج شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک مقام اوکراینی حمله سایبری به چندین وبسایت دولتی و وبسایت برخی بانک‌های کشور اوکراین همزمان با […]

طبق گفته مقام اوکراینی همزمان با حمله نظامی برخی وب‌ سایت‌های دولتی این کشور نیز مورد حمله سایبری قرار گرفته به طوری که هم اکنون از دسترس خارج شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک مقام اوکراینی حمله سایبری به چندین وبسایت دولتی و وبسایت برخی بانک‌های کشور اوکراین همزمان با حمله نظامی تایید کردند. هنوز مشخص نشد چه کسانی این حمله سایبری را تدارک دیدند به گفته میخائیلو فدوروف از وزارت تعاون دیجیتال اوکراین از چهارشنبه تاکنون چند حمله سایبری به وب سایت دولتی اوکراین انجام گرفته که باعث از دسترس خارج شدن این وبسایت ها شده است. با توجه به اینکه برخی وب‌سایت‌های مربوط به بانک های اوکراین نیز تحت تاثیر این حمله بودند. میزان خسارت هنوز مشخص نشده است.

از وبسایت های مورد حمله می‌توان به وب سایت وزارت امور خارجه، کابینه وزیران و پارلمان این کشور اشاره کرد که هم اکنون آفلاین شدند. ۴ وبسایت دولتی نیز در هفته گذشته طی حمله های جداگانه از دسترس خارج شدند. به گفته پلیس سایبری اوکراین برخی دستگاه‌های خودپرداز در این کشور نیز طی پیامهایی به شهروندان از کار افتادند. هنوز مشخص نیست این دستگاه‌های خودپرداز تحت تاثیر این حملات سایبری بودند یا خیر. البته ایالات متحده عامل این حملات را عوامل روسی دانسته اما روسیه حمله به سایتهای دولت اوکراین را نپذیرفته است. نماینده سفارت روسیه در واشنگتن نیز در پاسخ به این موضوع هنوز پاسخی نداده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال