اولین نمونه راکت جهان با سوخت زیستی توسط استارتاپ blueshift به فضا ارسال شد

اولین نمونه از راکت Stardust 1.0 با سوخت زیستی توسط استارتاپ blueshift به فضا پرتاب شد. این شرکت قصد دارد در آینده به یک اوبر فضایی تبدیل شود. این راکت قرار است در آینده امکان ارسال نانوماهواره ها را با کمک یک سوخت زیستی جامد هموار کند. ارتفاع این راکت ۶ متر بوده و محموله […]

اولین نمونه از راکت Stardust 1.0 با سوخت زیستی توسط استارتاپ blueshift به فضا پرتاب شد. این شرکت قصد دارد در آینده به یک اوبر فضایی تبدیل شود.

این راکت قرار است در آینده امکان ارسال نانوماهواره ها را با کمک یک سوخت زیستی جامد هموار کند. ارتفاع این راکت ۶ متر بوده و محموله های با وزن ۸ کیلوگرم را حمل خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استارتاپ blueshift پیش از این چندین پرتاپ ناموفق داشته است. آخرین پرتاب این راکت دو هفته پیش بوده که به دلیل شرایط نامساعد جوی انجام نگرفت. همچنین در پرتاب اخیر نیز دو خطا انجام گرفت اما در نهایت این راکت پرتاب شد. با وجود نرسیدن آن به فضا می توان این پرتاب را یک دستاورد مهم در صنعت هوافضا به شمار آورد. با وجود سردی هوا و به وجودآمدن خطاهای موجود بالاخره این راکت در سومین تلاش توانست از زمین بلند شده و در هنگام فرود نیز با چتر باز به زمین بنشیند.

ساشا دری، مدیرعامل blueshift اعلام کرده قصد دارد در آینده بدین طریق ماهواره های کوچک را به مدار ارسال کند. از طرفی با کنترل بیشتر این نانو ماهواره ها توسط مشتریان این استارت آپ را به یک اوبو فضای تبدیل کند. این استارتاپ پیش از این اعلام کرده بود در آینده دو راکت بزرگتر زیر مداری را نیز توسعه داده و آزمایش خواهد کرد. موتور راکت blueshift از نوع هیبریدی بوده و در آن از سوخت زیستی جامد استفاده می شود .این سوخت طبق اعلام شرکت سازنده، غیرسمی و بدون کربن تهیه شده است.

 

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال