اولین قایق پرنده برقی جهان توسط استارتاپ ایرلندی به آب انداخته شد

اولین نمونه از قایق پرنده برقی دنیا توسط یک شرکت ایرلندی به نام Artemis Technologies  ساخته شد که می تواند روی آب معلق شده و تا مسافت ۱۰۰ کیلومتر را طی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قایق پرنده برقی شرکت آرتمیس با ظرفیت ۶ یا ۱۲ مسافر و با قابلیت طی […]

اولین نمونه از قایق پرنده برقی دنیا توسط یک شرکت ایرلندی به نام Artemis Technologies  ساخته شد که می تواند روی آب معلق شده و تا مسافت ۱۰۰ کیلومتر را طی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قایق پرنده برقی شرکت آرتمیس با ظرفیت ۶ یا ۱۲ مسافر و با قابلیت طی مسافتی حدود ۱۰۰ کیلومتر به آب انداخته شد. این شرکت توسط ایاین پرسی قهرمان قایقرانی المپیک اداره می شو.د به گفته وی هدف از ساخت این قایق پرنده برقی کاهش آلودگی‌های زیست محیطی بوده است. اولین قایق پرنده برقی جهان با نام eFoiler میتواند ظرف یک ساعت شارژ شده و مسافتی حدود ۱۰۰ کیلومتر را طی کند.

به گفته پرسی در اثر تحول ایجاد شده در بخش قایق های کاری و تفریحی بلفاست و بریتانیا قصد دارند با پیشرفت در این مسیر هزاران شغل جدید ایجاد کنند. در واقع تولید این قایق گام مهمی در برنامه های حذف کربن محسوب می شود. زیرا به گفته سازمان بین‌المللی دریانوردی تا سال ۲۰۵۰ باید میزان آلودگی به کمتر از نصف کاهش یابد.

قایق eFoiler به رهبری آرتمیس و با همکاری شرکت Bombardier ، بندر بلفاست دانشگاه ایرلند شمالی و با تسهیلات ۳۳ میلیون پوند دولت ساخته شد. قایق های پرنده یا هیدروفویل دارای تیغ های عمودی در زیر بدنه هستند که در صورت رسیدن سرعت به یک سطح خاص قادرند روی آب بلند شوند و به شکل معلق روی این تیغه حرکت کنند. به دلیل حرکت معلق و تماس کمتر با سطح آب انرژی کمتری نیز برای آن‌ها مورد نیاز خواهد بود. به گفته شرکت سازنده در انرژی مصرفی این قایق حدود ۹۰ درصد صرفه جویی نسبت به نمونه هائی با مصرف سوخت فسیلی ایجاد میشود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال