هندی ها مترو با انرژی خورشیدی ساختند

سیستم حمل و نقل خورشیدی مربوط به شرکت ریلی مترو شهر دهلی برای اولین بار در جهان رونمایی شد. در این سیستم به طور کامل از منابع تجدیدپذیر به عنوان سوخت استفاده می شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، متروی دهلی اولین متروی جهان است که به طور کامل از انرژی خورشیدی […]

سیستم حمل و نقل خورشیدی مربوط به شرکت ریلی مترو شهر دهلی برای اولین بار در جهان رونمایی شد. در این سیستم به طور کامل از منابع تجدیدپذیر به عنوان سوخت استفاده می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، متروی دهلی اولین متروی جهان است که به طور کامل از انرژی خورشیدی به عنوان سوخت استفاده می‌کند. شرکت ریلی مترو دهلی پس از این اتفاق این سیستم حمل و نقل را اولین سیستم کاملاً خورشیدی جهان دانست که حدود ۳۲۷ کیلومتر طول داشته و در طول آن ۲۳۶ ایستگاه قرار دارد. این شرکت برای دریافت اعتبار از سازمان ملل اولین شبکه راه آهن جهان محسوب می‌شود که چنین ایده ای را از سال ۲۰۱۱ با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای عملیاتی کرده است.

به گفته رئیس مترو دهلی در تمامی ایستگاه‌ها و فرودگاهها از پنل های خورشیدی استفاده می شود و قرار است انرژی تجدید پذیر با حداکثر پتانسیل کار خود را آغاز کند. به گفته وی در کنار ایستگاه اصلی مترو مزرعه خورشیدی راه اندازی شده تا بتوان از انرژی آن استفاده کرد.

در حال حاضر متروی دهلی نو روزانه میزبان ۶ میلیون سفر است و قرار است انرژی ۶۰ درصد از تجهیزات و دستگاه های الکتریکی با انرژی خورشیدی تامین شود. این شرکت تلاش دارد تا پایان سال به طور کامل تنها از سوخت پاک استفاده کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال