بزرگترین تامین کننده ترافیک اینترنت جهان با کسب و کارهای روسی قطع ارتباط می کند

پس از حمله روسیه به اوکراین بسیاری از شرکت‌های فناوری در جهان همکاری‌های خود را با شرکتهای روسی متوقف کرده‌اند. یکی از این شرکت ها به نام Cogent Communications قصد دارد با هدف جلوگیری از حملات سایبری روسیه و همچنین نشر اطلاعات گمراه کننده ارتباط با کسب و کار های روسی را متوقف کند. این […]

پس از حمله روسیه به اوکراین بسیاری از شرکت‌های فناوری در جهان همکاری‌های خود را با شرکتهای روسی متوقف کرده‌اند. یکی از این شرکت ها به نام Cogent Communications قصد دارد با هدف جلوگیری از حملات سایبری روسیه و همچنین نشر اطلاعات گمراه کننده ارتباط با کسب و کار های روسی را متوقف کند. این شرکت حدود ۲۵ درصد از ترافیک اینترنت کل جهان را ارائه می کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دیوید شیفر مدیرعامل Cogent Communications در مصاحبه ای که اخیراً در مورد تصمیم جدید این شرکت گرفته شده است می گوید: ما قصد داریم در این اتفاق هیچ‌کس آسیبی نبیند و به همین دلیل یکی از ابزارهای روسیه در این جنگ را از او گرفته ایم.

Cogent علت این تصمیم را تحریم های اقتصادی و شرایط امنیتی نامعلوم دانسته و گفته است از تحریم‌های اتحادیه اروپا نیز تبعیت خواهد کرد. البته سرویس های این شرکت در اوکراین ادامه خواهد داشت. در صورت اجرایی شدن این تصمیم روسیه با اختلال و کاهش سرعت اینترنت مواجه می شود. این شرکت در حال حاضر به مخابرات دولتی روسیه به نام Rostelecom اپراتور موبایل Megafon و Veon و همچنین یک شرکت بزرگ سرویس دهنده اینترنت در روسیه خدمات ارائه می‌کند.

 البته به گفته کارشناسان احتمالا این تصمیم از دسترسی شهروندان روسیه به اطلاعات منابع مستقل نیز جلوگیری خواهد کرد. مدیر انجمن حفاظت از اینترنت روسیه می گوید با قطع این ارتباط در واقع دسترسی ۱۴۰ میلیون نفر به بخشی از حقیقت از بین خواهد رفت. در صورت نبود اینترنت مردم به حقیقت دسترسی نداشته و تنها مجبورند به پروپاگاندای این کشور گوش دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال