طولانی‌ترین استخر معلق جهان توسط عربستان در پروژه نئوم راه‌اندازی خواهد شد

عربستان قصد دارد طولانی‌ترین استخر معلق جهان را با طول ۴ برابر بزرگتر از استخر برج‌های وان زعبیل در پروژه نئوم پیاده سازی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، عربستان در منطقه تریام نئوم طولانی‌ترین استخر از نوع معلق در جهان را می‌سازد این استخر حدود ۴۵۰ متر طول و در ارتفاع […]

عربستان قصد دارد طولانی‌ترین استخر معلق جهان را با طول ۴ برابر بزرگتر از استخر برج‌های وان زعبیل در پروژه نئوم پیاده سازی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، عربستان در منطقه تریام نئوم طولانی‌ترین استخر از نوع معلق در جهان را می‌سازد این استخر حدود ۴۵۰ متر طول و در ارتفاع ۳۶ متری از سطح دریا به صورت معلق ساخته می‌شود. در صورت ساخت این استخر رکورد قبلی مربوط به استخر معلق دبی با ۱۲۰ متر طول شکسته خواهد شد.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط صفحه پروژه نئوم در شبکه اجتماعی ایکس، منطقه تریام مکان مورد نظر برای ساخت طولانی‌ترین استخر معلق در جهان است. به گفته این مقامات طراحی این پروژه مدرن به گونه‌ای است که کمترین تاثیر را روی محیط زیست این منطقه خواهد گذاشت.

عربستان اخیراً منطقه تریام را به پروژه نئوم اضافه کرده و قصد دارد در این منطقه یک استراحتگاه مجلل برای ماجراجویی بسازد. مکان‌های تفریحی از قبیل قایقرانی غواصی و دیگر ورزش‌های آبی نیز در این منطقه ساخته خواهد شد. پروژه نئوم یکی از چشم اندازهای ۲۰۳۰ در عربستان است که توسط ولیعهد این کشور رنامه‌ریزی شده و هدف از اجرای آن تبدیل کردن عربستان به یک مقصد گردشگری لوکس بوده است. البته انجام این پروژه با هزینه‌های بسیار زیادی همراه است. این کشور از برخی بانکداران خارجی دعوت کرده تا پس از بازدید از شهر لاین، از آنها سرمایه‌گذاری در این پروژه دعوت کند. یکی از خیره کننده‌ترین سازه‌های نئوم شهر لاین است که بسیار بلند پروازانه بوده و پیشرفت ساخت آن با مشکلات مالی بسیاری همراه بوده است.

پیش از این عربستان قصد داشت این شهر را تا سال ۲۰۳۰ و با طول ۱۷۰ کیلومتر بسازد. اما مشکلات مالی باعث شد تا در نهایت این شهر تنها با طول ۲.۴ کیلومتر ساخته شود. همچنین عربستان برای ساخت و ساز در این منطقه مجبور به بیرون کردن برخی قبایل محلی از این بخش بوده که با اعتراض این قبایل همراه بوده است.