دومین توده یخی عظیم دنیا در حال ذوب شدن است

محققان دانمارکی اعلام کردند به دلیل موج شدید گرمای اخیر دومین توده عظیم یخی در دنیا و منطقه گرینلند در حال ذوب شدن است. به گفته محققان دمای منطقه ای این یخسار بزرگ بیش از ۱۰ درجه بالاتر از حد معمول فصلی خود شده و این موضوع ذوب آن را سریع تر کرده است. به […]

محققان دانمارکی اعلام کردند به دلیل موج شدید گرمای اخیر دومین توده عظیم یخی در دنیا و منطقه گرینلند در حال ذوب شدن است. به گفته محققان دمای منطقه ای این یخسار بزرگ بیش از ۱۰ درجه بالاتر از حد معمول فصلی خود شده و این موضوع ذوب آن را سریع تر کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانمارکی در وبسایت  Polar Portal اعلام کردند یخچال گرینلند در قطب شمال در هر روز ۸ میلیارد تن ذوب می شود که این میزان نسبت به گذشته دو برابر شده است. همچنین هواشناسی دانمارک نیز اعلام کرد دمای شمال گرینلند حدود ۲۰ درجه سانتیگراد بیشتر از قبل شده که به نسبت آن دو برابر افزایش داشته است.

دمای ثبت شده در منطقه شمال شرقی گرینلند به نام نرلریت اینات نیز ۲۳.۴ درجه بوده که بالاترین رکورد دما در این منطقه محسوب می شود. به دلیل موج گرما در این منطقه که نسبت به مناطق دیگر بسیار بیشتر است سرعت ذوب یخسار گرینلند به شدت افزایش یافته. به همین دلیل آب حاصل از ذوب شدن این توده یخی نیز بیشتر شده به طوری که شامل بخش اعظمی از ایالت فلوریدای آمریکا خواهد شد.

 از تابستان سال ۲۰۱۹ تاکنون میزان ذوب شدن یخ ها به شدت در این منطقه افزایش داشته اما حجم وسیعی از آن نسبت به دو سال گذشته را در این زمان شاهد هستیم. حدود ۱.۸ میلیون کیلومتر مربع توده بزرگ یخ در یخچال گرینلند وجود دارد که دومین توده عظیم یخ در جهان محسوب می‌شود. شتاب ذوب لایه های یخ مریلند در سال ۲۰۰۰ شروع شد و تاکنون بسیاری از بخش های آن نیز از بین رفته است. سرعت از دست دادن این یخسار نسبت به سال ۲۰۰۰ تقریبا چهار برابر شده و در صورت ادامه‌ این روند سطح آب اقیانوس های کره زمین تا ۷ متر افزایش خواهد یافت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال