کوچکترین و سبکترین ماه‌نورد جهان ساخته شد

دانشجویان دانشگاه دلفت از هلند از کوچکترین ماه نورد جهان رونمایی کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کوچکترین و سبکترین ماهنورد جهان به نام لونار زبرو توسط دانشجویان دلفت در هلند در حال توسعه است. نام این ماه نورد به معنی شش پا است و شش پا درون آن تعبیه شده است […]

دانشجویان دانشگاه دلفت از هلند از کوچکترین ماه نورد جهان رونمایی کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کوچکترین و سبکترین ماهنورد جهان به نام لونار زبرو توسط دانشجویان دلفت در هلند در حال توسعه است. نام این ماه نورد به معنی شش پا است و شش پا درون آن تعبیه شده است که به این ماهنورد کمک می کند تا بتواند از موانع مرتفع بالا برود. در حالیکه مدل های چرخدار این قابلیت را ندارند. اندازه این ماه نورد بسیار کوچک به اندازه یک ورق کاغذ است و تنها دو و نیم کیلوگرم وزن دارد.

 سیمون جی استنگر از مهندسان ساخت این ماه‌نورد و مدیر ارشد این پروژه درباره آن می گوید: مهمترین مزیت این ماه نورد قابلیت حرکت آن است که به دلیل داشتن پاهای به شکل c می تواند از نواحی دشوار بدون گیر کردن عبور کند. اجرای این پروژه و بخش اعظم آن بیش از یک دهه طول کشیده است. رئیس این پروژه نیز اعلام کرد از سال ۲۰۱۳ با هدف توسعه یک جایگزین انعطاف پذیر و ارزان برای ماهنورد های بزرگ و پیچیده این گروه پژوهشی تشکیل شد. این گروه اکنون امیدوار است بتواند طی سال‌های آینده این ماهنورد را برای نمایش فنی حتی به مدت یک روز قمری به ماه ارسال کند. همراه با این ماموریت احتمالا یک حسگر نیز برای اندازه گیری تشعشعات ارسال خواهد شد.

 سازندگان این ماهنورد قصد دارند از این ماه نو در گروه هایی مانند حشرات کمک بگیرند. به گفته ورما رئیس گروه زبرو این دستگاه می‌تواند در کاوش مناطق پرخطر مانند غارها استفاده شود. زیرا ماه نورد های معمولی امکان رفتن به چنین مناطقی را ندارند. همچنین با کمک این ماه نورد جدید جستجو موارد خاص نیز آسان‌تر خواهد شد. زیرا مجموعه ای از ربات ها قادر خواهند بود تا منطقه ای را به صورت گسترده و یکباره پوشش دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال