کوچکترین باتری جهان با انعطاف بسیار و قابلیت رول شونده ساخته شد

محققان باتری کوچکی ساخته اند که بسیار منعطف بوده و میتواند با جمع شدن همانند یک کیک رولت انرژی تولید کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با بازنگری و طراحی مجدد میتوان وسایل الکترونیکی را بازسازی کرد. اکنون محققان دانشگاه فناوری شمنیتس در آلمان در رابطه با دستگاه های مربوط به انرژی […]

محققان باتری کوچکی ساخته اند که بسیار منعطف بوده و میتواند با جمع شدن همانند یک کیک رولت انرژی تولید کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با بازنگری و طراحی مجدد میتوان وسایل الکترونیکی را بازسازی کرد. اکنون محققان دانشگاه فناوری شمنیتس در آلمان در رابطه با دستگاه های مربوط به انرژی از فناوری جدید استفاده کردند.

فناوری این محققان همان فرایند خود مونتاژی است که از شیرینی رولت الهام گرفته شده است. باتری کوچک منعطف ساخته شده می‌تواند در آینده برای تامین انرژی حسگرهای کوچک در بدن و یا کاربرد های دیگر مورد استفاده قرار بگیر.د راه حل ذخیره انرژی در این باتری نیز همان استفاده از جمع کننده های جریان و نوارهای الکترود است که با استفاده از مواد پلیمری فلزی و دی الکتریک روی یک سطح تعبیه شده و همانند رولت به صورت استوانه ای جمع می شود. با باز شدن آن نیز مواد به عقب بازگشته فشار آن آزاد می‌شود. طی این فرآیند یک ریز باتری استوانه‌ای رول شونده ایجاد می شود.

این باتری کوچکتر از یک میلیمتر دارای چگالی انرژی ۱۰۰ میکرو وات ساعت بر سانتیمتر مربع خواهد بود. می توان از این باتری در مدارهای الکتریکی به شکل حسگرهای زیست سازگار در بدن استفاده کرد. از دیگر کاربردهای این باتری می توان به استفاده از آن در دستگاه ردیاب سطح اکسیژن در بافت های بدن انسان و همچنین مراقبت از اندامهای حیاتی نام برد. به گفته پروفسور الیور اشمیت محقق اصلی این پروژه فناوری باتری ساخته شده پتانسیل بهینه سازی بیشتری دارد. در آینده می‌توان ریز باتری های قوی تری نیز ساخت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال