مشکلات ویندوز 10 و راه حل رفع آن ها

ویندوز 10 با وجود تمامی بزرگی که دارد طبیعتا دچار مشکلاتی نیز می‌باشد. جدیدترین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت دارای باگ‌های نسبتا فراوانی است که این کمپانی قصد دارد با به روز رسانی‌های متعدد آن را برطرف کند اما این به روز رسانی‌ها ممکن است مشکلات شما را رفع نکنند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم […]

ویندوز 10 با وجود تمامی بزرگی که دارد طبیعتا دچار مشکلاتی نیز می‌باشد. جدیدترین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت دارای باگ‌های نسبتا فراوانی است که این کمپانی قصد دارد با به روز رسانی‌های متعدد آن را برطرف کند اما این به روز رسانی‌ها ممکن است مشکلات شما را رفع نکنند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا نگاهی به چند مشکل اساسی ویندوز 10 بیندازیم و راه حلی را برای رفع آن‌ها پیدا کنیم.

عمر باتری

معمولا هنگامی که به روز رسانی جدیدی برای یک سیستم عامل خاص منتشر می‌شود، عمر باتری به شدت کاهش می‌یابد و دوام آن کمتر می‌شود. اگر بعد از نصب کردن ویندوز 10 متوجه زود خالی شدن باتری لپ تاپ خود شده‌اید به وبسایت سازنده‌ی لپ تاپ سر  بزنید چرا که ممکن است درایور جدیدی برای ویندوز 10 منتشر شده باشد و شما آن را دانلود نکرده باشید.

مشکلات ویندوز 10 و راه حل رفع آن ها

همچنین یکی دیگر از علت‌هایی که ممکن است باتری لپ تاپ شما را زودتر از موعد مقرر خالی کند، دانلود به روز رسانی‌های ویندوز به صورت اتوماتیک می‌باشد. بنابراین بعد از آپدیت شدن ویندوز 10 احتمال بهبود عملکرد باتری بسیار بالا است.

برنامه‌های پیش فرض

یکی از مشکلاتی که ویندوز 10 نسبت به ویندوز 8.1 دارد، نحوه‌ی انتخاب برنامه‌های پیش فرض می‌باشد. در ویندوز 10 هنگام کلیک بر روی یک عکس، به جای این که شاهد یک برنامه کاربردی‌تر باشیم، برنامه‌ی پیش فرض عکس ویندوز 10 باز می‌شود به همین علت باید به دنبال تغییر برنامه‌های پیش فرض باشیم.

مشکلات ویندوز 10 و راه حل رفع آن ها

برای حل این مشکل، وارد بخش تنظیمات ویندوز شده؛ سپس بر روی System کلیک کنید، بعد از بر روی گزینه‌ی Default apps کلیک کرده و فایل مورد نظر خود را انتخاب کرده و گزینه‌ی Open with را انتخاب کنید. بعد از انجام مراحل بالا باید بر روی گزینه‌ی Choose another app کلیک کرده و Always use this app گزینه‌ی انتخابی بعدی شما برای تغییر برنامه‌ی پیش فرض ویندوز خواهد بود.

مشکلات نرم افزاری

همانطور که می‌دانید، مایکروسافت قبل از عرضه‌ی رسمی ویندوز 10، آن را به طور متعدد در اختیار توسعه دهندگان قرار داد و بعد نسخه‌ی آزمایشی ویندوز 10 را منتشر کرد. با این حال و با این همه سر و صد، نرم افزاری‌های بسیاری در ویندوز 10 ممکن است دچار ایراد باشند و باگ‌های فراوانی را شاهد باشیم. به همین دلیل بهتر است با تیم سازنده‌ی نرم افزار تماس بگیریم یا این که در وبسایت رسمی نرم افزار به دنبال حل مشکل آن باشیم.

مشکلات ویندوز 10 و راه حل رفع آن ها

بخش Compatibility نیز برای برنامه‌ها هنوز هم در ویندوز 10 موجود است. کافیست بر روی برنامه‌ی مورد نظر خود راست کلیک کرده، وارد Properties شوید و بعد از آن به بخش Compatibility بروید. شما در این بخش می‌توانید نسخه‌های دیگری از ویندوز را مربوط به برنامه‌ی مورد نظر امتحان کنید. این روش شاید بتواند برخی از مشکلات برنامه‌ی مورد نظر را رفع کند اگر چه ممکن است باز هم دچار مشکلاتی شوید.

مشکلات تاچ پد

معمولا بعد از مشکلاتی که برای باتری به وجود می‌آید، به روز رسانی‌های سیستم عامل، باعث به وجود آمدن مشکلات متعددی برای تاچ پد لپ تاپ نیز می‌شود. معمولا راه حل مناسبی برای این مشکل پیشنهاد نمی‌شود مگر این که شرکت سازنده‌ی لپ تاپ به روز رسانی رسمی را در وبسایت خود منتشر کند. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که در صورتی که تاچ پد لپ تاپ شما دچار مشکل شده‌ است، به وب سایت سازنده حتما سر بزنید.

مشکلات ویندوز 10 و راه حل رفع آن ها

شاید یکی دیگر از راه حل‌های ارائه شده برای مشکلات تاچ پد نیز بتواند مشکل شما را حل کند. به Device Manager ویندوز رفته و از آن جا درایور مخصوص تاچ پد را پاک کرده و سپس دوباره نصب کنید. شاید این تغییر باعث برطرف شدن مشکل شما شود.

ری استارت پیاپی بعد از آپدیت

یکی دیگر از مشکلاتی که کاربران بعد از به روز رسانی به ویندوز 10 با آن مواجه شده‌اند ری استارت شدن پیاپی بعد از به روز رسانی به ویندوز 10 بوده است. مایکروسافت هنوز نتوانسته پچ مناسبی را برای این مشکل منتشر کند و کاربران نیز هنوز دچار این مشکل هستند. بنابراین ما نیز نتوانستیم راه حل مناسبی را برای آن پیدا کنیم اگر چه یک راه حل در بخش رجیستری ویندوز برای آن وجود دارد که به شما پیشنهاد می‌کنیم به علت ریسکی که وجود دارد سراغ آن نروید.

مشکلات ویندوز 10 و راه حل رفع آن ها

حتما مایکروسافت در به روز رسانی‌های آینده‌ی خود این مشکل را حل می‌کند پس تنها راه حل این مشکل صبر کردن می‌باشد.

مشکلات دیگر

همانطور که گفتیم ویندوز 10 یک سیستم عامل بی نقص نیست و با توجه به بزرگی که دارد دارای مشکلات فراوانی است و ما نیز نمی‌توانیم برای تمامی این مشکلات راه حل دقیقی را ارائه کنیم. به هر حال اگر نرم افزار خاصی دچار مشکل شده است پاک کردن و نصب کردن دوباره‌ی آن شاید بتواند به حل مشکل آن کمک بسزایی کند.

مشکلات ویندوز 10 و راه حل رفع آن ها

مایکروسافت نیز سعی بر این دارد تا بتواند مشکلات متعدد این سیستم عامل را با آپدیت‌هایی که منتشر می‌کند برطرف کند. شاید بهتر باشد تا کامل‌تر شدن این نسخه از ویندوز فعلا به ویندوز 8.1 بسنده کنید.

ریکاوری ویندوز نیز می‌تواند بسیاری از مشکلات شما را حل کند. از بخش تنظیمات به بخش  Update & security بروید. سپس گزینه‌ی Recovery را انتخاب کنید و در قسمت پایینی Reset this PC، می‌توانید تنظیمات ویندوز را به حالت اولیه در بیاورید.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال