Bravia team: نمایشگرهای 4K HDR گوشی اکسپریا XZ پرمیوم سونی چه ویژگی‌هایی دارند

شرکت ژاپنی و خوش فکر سونی چند هفته پیش از پرچمدار خود یعنی Xperia XZ Premium رونمایی کرد، این اسمارت‌فون اولین گوشی همراه با کیفیت صفحه نمایش HDR 4K است. اگر از طرفداران پروپا قرص سونی باشید حتما برایتان این سوال پیش آمده که مدل پیشین اسمارت‌فون سونی یعنی Z5 Premium هم از صفحه نمایشی […]

شرکت ژاپنی و خوش فکر سونی چند هفته پیش از پرچمدار خود یعنی Xperia XZ Premium رونمایی کرد، این اسمارت‌فون اولین گوشی همراه با کیفیت صفحه نمایش HDR 4K است. اگر از طرفداران پروپا قرص سونی باشید حتما برایتان این سوال پیش آمده که مدل پیشین اسمارت‌فون سونی یعنی Z5 Premium هم از صفحه نمایشی با کیفیت 4K بهره می‌برد و چه خصوصیتی در نمایشگر گوشی جدید سونی آن را منحصر به فرد کرده است! سونی پاسخ این سوال را به تیم تخصصی براویا محول کرده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

خصوصیت اصلی صفحه‌نمایش HDR (دامنه پویای بالا) این است که این نمایشگرها می‌توانند طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها و نورها را نشان دهند یعنی اینکه کیفیت به نمایش گذاشته شده فاصله بین نقاط تاریک و روشن را با وضوح بیشتری به نمایش خواهند گذاشت، به لطف این تکنولوژی دیگر خبری از رنگ‌های غیرطبیعی و مرده نخواهد بود، درست همانطور که شرکت سونی نوید آن را در پرچمدارش داده بود! این گفته به معنای کنتراست بالاتر و گرادیان تصویری نرم‌تر بوده اما نتیجه کلی فراگیرتر از استاندارهای پیشینی خواهد بود که تابه‌حال تغییر چندانی از نظر کنتراست و رنگ تصاویر نداشته است.

شاید باخود فکر کنید که دسترسی به ویدئوها و تصاویری با کیفیت HDR 4K برایتان مشکل‌ساز خواهد شد، اما تیم براویا اظهار دارد که این نوع دوربین سالهاست بر روی تلویزیون‌های این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است. حتی فیلم‌های 35 میلی‌متری قدیمی را می‎توان به کیفیت HDR تبدیل کرد.

از این گذشته می‌توانید به راحتی این محتوا و کیفیت را در Amazon Prime Video دراختیار داشته باشید. شرکت سونی و آمازون با یکدیگر در زمینه نمایش کلیپ و ویدئوهای معروف و محبوبی نظیر The Grand Tour و Man in the High Castle با این کیفیت همکاری داشته‌اند. با گسترش و فراگیر شدن کیفی HDR، تولیدکنندگان و کارگردانان فیلم‌های امروزی هالیوود و بالیوود می‌توانند از این تکنولوژی برای ایجاد تغییرات در کارهایشان استفاده نموده و آن‌ها را با کیفیتی طبیعی‌تر ارائه نمایند تا به آن رنگ و بوی جدید و ملموس‌تری بخشند.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال