از دزدان فضای مجازی غافل نشوید!

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای نسبت به افشای اطلاعات زمینه‌ای کاربران گوشی‌های هوشمند و ابزارهای همراه در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد. اطلاعاتی که به همراه ارسال پیام لو می‌رود عبارتند از: تصاویر و فایل‌های شخصی، اطلاعات تماس افراد، اطلاعات مکانی، تنظیمات و اطلاعات سیستم که بی‌احتیاطی در قبال آن‌ها، می‌تواند خطر افشای […]

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای نسبت به افشای اطلاعات زمینه‌ای کاربران گوشی‌های هوشمند و ابزارهای همراه در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد.

اطلاعاتی که به همراه ارسال پیام لو می‌رود عبارتند از: تصاویر و فایل‌های شخصی، اطلاعات تماس افراد، اطلاعات مکانی، تنظیمات و اطلاعات سیستم که بی‌احتیاطی در قبال آن‌ها، می‌تواند خطر افشای اطلاعات را به همراه داشته باشد.

مرکز ماهر تاکید کرد که دزدان واقعی در فضای مجازی در کمین دریافت اطلاعات هستند به همین دلیل نباید بی‌احتیاطی کرد. به خصوص اگر همواره در حال استفاده از شبکه‌های اجتماعی باشید و در کنار هر پیام، مکان خود را نیز ارسال می‌کنید، غریبه‌های حاضر در شبکه نیز می‌توانند محل زندگی، کار و رفت و آمد شما را شناسایی کنند.

علاوه بر این اطلاعاتی را از اموال خود به اشتراک می‌گذارید، به عنوان مثال وقتی تصویر یا توضیحی از خودرو یا لوازم منزل خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید، به همه حاضران در شبکه اعلام می‌کنید که این اموال در محل زندگی یا کار شما قرار دارند.

شاید برای برخی‌ها این نکته مهم باشد که شما در خانه نیستید. بنابراین آگاهی از مکان فعلی شما برای آن‌ها حائز اهمیت است. برخی از پیام‌ها یا تصاویر ارسالی در شبکه‌های اجتماعی، حاکی از آن هستند که شما الان کجا هستید؛ مسافرت یا طبیعت‌گردی!

یک فرد می‌تواند با کنار هم گذاشتن اطلاعاتی که شما در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید، به آسانی نقشه یک سرقت را طرح کند.

در همین راستا مرکز ماهر اعلام کرد: اگر از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنید شما هم در معرض خطراتی که ذکر شد هستید. بنایراین چندثانیه تامل کنید و همین حالا با ورود به منوی تنظیمات تلفن همراه تان، دسترسی نرم‌افزارها به اطلاعات مکانی خود را محدود کنید تا خطرات ناشی از افشای مکانتان برای عموم را کاهش دهید. هنوز هم برای جلوگیری از خطر دیر نیست.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال