احتمال تفسیر اشتباه داده های جیمز وب وجود دارد

مطالعه جدید نشان می دهد به دلیل دقت پایین و حساسیت کم مدل سازی ها امکان تفسیر اشتباه داده های تلسکوپ فضایی جیمز وب وجود دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیرا مطالعه ای در مورد تفسیر داده های جیمز وب انجام گرفت و طی آن مشخص شد میزان حساسیت مدل سازی […]

مطالعه جدید نشان می دهد به دلیل دقت پایین و حساسیت کم مدل سازی ها امکان تفسیر اشتباه داده های تلسکوپ فضایی جیمز وب وجود دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیرا مطالعه ای در مورد تفسیر داده های جیمز وب انجام گرفت و طی آن مشخص شد میزان حساسیت مدل سازی های موجود و دقت تلسکوپ وب با یکدیگر تطابق ندارند.

جیمز وب به عنوان پیچیده ترین رصدخانه فضایی داده های مختلفی را از دورترین نقاط کیهان ثبت و ارسال میکند. از طرفی تفسیر و بررسی داده های ارسالی به مدل سازی های پیچیده ای نیز نیاز دارند. مطالعه ای جدید در موسسه فناوری ماساچوست نشان می دهد دقت مدل های استفاده شده پایین است و نمی‌تواند جزئیات تصاویر وب را به تصویر بکشد. دانشمندان نیز در بیانیه ای گفته اند ممکن است خامی مدل ها تجزیه و تحلیل داده های مربوط به اتمسفر سیارات فراخورشیدی دوردست را مشکل ساز کند‌.

این مدل ها می توانند میزان نور رصد شده یا جذب شده توسط این تلسکوپ را بررسی کرده سپس طول موج آن را تفسیر کنند. با توجه به این که نور توسط هر ماده شیمیایی به نحوی متفاوت جذب می شود امکان تشخیص ترکیبات شیمیایی نیز وجود دارد. تلسکوپ جیمز وب علاوه بر رصد قدیمی ترین ستارگان و کهکشان های جهان سیارات دیگری که به دور ستارگان خود می چرخند را نیز مورد مطالعه قرار دهد. همچنین آب و دی اکسیدکربن و مولکول های دیگر درون اتمسفر برخی از سیارات نیز توسط این تلسکوپ شناسایی شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال