کدام کشورها سرانه مطالعه بیشتری دارند؟

آیا شما تمام کتاب‌هایی که تاکنون خریده‌اید را مطالعه کرده‌اید؟ شاید در نگاه اول جواب این سوال مثبت باشد، چرا که خرید کتاب به منظور مطالعه آن انجام می شود. ولی برخلاف این تصور، بسیاری از افراد با وجود خریداری کتاب‌ها ممکن است آنها را نخوانند و شاید بهترین واژه برای توصیف این رفتار کلمه […]

آیا شما تمام کتاب‌هایی که تاکنون خریده‌اید را مطالعه کرده‌اید؟ شاید در نگاه اول جواب این سوال مثبت باشد، چرا که خرید کتاب به منظور مطالعه آن انجام می شود. ولی برخلاف این تصور، بسیاری از افراد با وجود خریداری کتاب‌ها ممکن است آنها را نخوانند و شاید بهترین واژه برای توصیف این رفتار کلمه ژاپنی “Tsundoku” به معنی “خروار کردن کتاب” باشد.

فروش کتابهای الکترونیکی برای اولین بار در حدود 2.4 درصد کاهش یافته است و با توجه به این آمار به نظر می رسد خواندن کتابهای کاغذی طرفداران بیشتری دارد.  

آمار مربوط به بیشترین مطالعه سرانه در کشورهای مختلف توسط “مرجع آمار فرهنگ جهانی” در یک چارت ارائه شده است. با توجه به این چارت، مردم هند به طور متوسط، 10.42 ساعت در هفته صرف مطالعه می کنند، بعد از هندیها تایلندیها با 9.24 ساعت مطالعه هفتگی در رده دوم قرار دارند.

در مقایسه با این دو کشور، انگلستان با سرانه مطالعه 5.18 ساعت در طی هفته در انتهای این جدول قرار دارد این رقم در کشورهای آمریکا و آلمان در حدود 5 ساعت 42 دقیقه در هفته است.

سرانه مطالعه کتاب

 

سوالی که در اینجا مطرح است این است پس چرا کتابی می خریم که آن را نخواهیم خواند!

دلایل متعددی وجود دارد که افراد با وجود صرف هزینه برای خرید کتاب آن را مطالعه نکنند:

  • ممکن است کتاب یک هدیه باشد.
  • ممکن است کتابی که شما واقعا قصد مطالعه آن را دارید بخشی از یک فروش ویژه باشد و برای شما خرید کتابی که قصد مطالعه اش را ندارید ارزان‌تر در بیاید.
  • جلد کتاب زیبا و جذاب باشد.
  • کتاب به منظور یک پروژه هنری خریداری شود.
  • فروشنده کتاب در کتابفروشی جذاب باشد و فرد را به خریدن کتاب تشویق کند.
  • برای بریدن کلمات و استفاده در یک نامه !!
پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال