ساعت هوشمند اپل زمان باقی‌مانده عمر را پیش‌بینی می‌کند

با پیشرفت تکنولوژی و ورود ساعت‌های هوشمند به بازار، به مرور این ساعت ها توانستند به جایگاه خوبی در بین کاربران دست پیدا کنند. شاید در نگاه اول تصور خیلی از افراد این باشد که مهم‌ترین کاری که می‌شود با این ساعت‌ها انجام داد همان اطلاع از زمان باشد. اما هدف کمپانی‌های تولید کننده در […]

با پیشرفت تکنولوژی و ورود ساعت‌های هوشمند به بازار، به مرور این ساعت ها توانستند به جایگاه خوبی در بین کاربران دست پیدا کنند. شاید در نگاه اول تصور خیلی از افراد این باشد که مهم‌ترین کاری که می‌شود با این ساعت‌ها انجام داد همان اطلاع از زمان باشد. اما هدف کمپانی‌های تولید کننده در این حوزه قطعا چیزی فراتر از نشان دادن زمان بوده است.

اگر به خاطر داشته باشید شرکت اپل چندی پیش در مراسم اسپرینگ فوروارد از ساعت هوشمند خود با نام اپل واچ رونمایی کرد. نکات گفتنی زیادی راجع به اینکه ساعت جدید اپل تنها برای چک کردن زمان ساخته نشده، وجود دارد. درواقع این ساعت یک کنترل‌کننده‌ی تمام‌عیار سلامتی و وضعیت تحرک بدن نیز هست. این گجت دوست داشتنی قادر به اجرای اپلیکیشن‌های منحصر به فردی نظیر Life Clock است که همواره به شما هشدار می‌دهد چقدر از زمان عمرتان باقی مانده است. تعجب نکنید، این اپلیکیشن نه شوخی است و نه در حقیقت طرز کار آن به این شکل است که خودسرانه و تنها با حدس و گمان ثانیه‌های باقی مانده عمر شما را پیش‌گویی کند، بلکه عملکرد آن این‌گونه است که با در نظر گرفتن تمامی پارامترهای سلامتی شما، این پیش‌گویی از زمان باقی‌مانده عمر شما را اعلام می‌کند.

نمونه‌ی آزمایشی و اولیه برنامه Life Clock توسط شرکت Rehabstudio در لندن طراحی شده است. عملکرد ابتدایی این اپلیکیشن بسیار ساده و قابل فهم است به این صورت که به‌عنوان مثال در صورت انجام فعالیت‌های بدنی مثل ورزش، زمان طول عمر شما را بیشتر نشان خواهد داد و برعکس با انجام هرگونه فعالیتی که به سلامتی آسیب وارد کند مثل کم‌خوابی، از طول عمر مورد نمایش کم خواهد شد. لازم به ذکر است که این برنامه به نوعی برگرفته شده از HealthKit. اپل و چند API دیگر است.

“تام لی بری” یکی از مدیران شرکت Rehabstudio در مورد کارایی این اپلیکیشن اظهار داشت که هدف از طراحی چنین برنامه‌ای در واقع به وجود آوردن استرس یا نگرانی از زمان مرگ در افراد نبوده است، بلکه این اپلیکیشن نقش یک مشوق برای انجام فعالیت‌هایی در راستای حفظ سلامتی را ایفا خواهد کرد. مزایای این اپلیکیشن نسبت به طراحی که پیش از این اپل انجام داده بود این است که اولا برای فعالیت‌های مختلف، رنگ‌ها و آیکون‌های گوناگونی در نظر گرفته شده و از طرفی دیگر Life Clock اطلاعات مورد نیازش را نه از طریق سوال کردن به‌دست آورده و نه می‌توان داده‌ها را بصورت دستی وارد کرد، بلکه زمان مرگ شما تنها بسته به نوع فعالیت‌های روزانه شما تنظیم می‌شود.

Life Clock و برنامه‌هایی از این قبیل برای ساعت هوشمند اپل می‌توانند کمک بسیار زیادی جهت بالا بردن سطح سلامتی و هم چنین تناسب اندام افراد باشند. در واقع به‌جای ایجاد نگرانی در مورد فعالیت‌های گذشته مثل اینکه چقدر راه رفته‌ایم یا چقدر کالری سوزانده‌ایم، Life Clock تلاش می‌کند شما را روی آینده و خوب ساختن آن متمرکز کند. “تام لی بری” در این باره نیز می‌گوید:

” به تاخیر انداختن رژیم غذایی صحیح به هفته و هفته‌های بعد، آن هم وقتی که دقیقا نتایج آن را روی مچ دست خود مشاهده می‌کنید، واقعا کار سختی است “

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال