ماهواره های حسگر حرارتی می‌توانند ساختمان‌های بدون عایق مناسب را شناسایی کنند

ماهواره های حسگر حرارتی در صورت قرارگیری در مدار زمین می توانند با شناسایی ساختمان‌های بدون عایق مناسب باعث بهبود مصرف انرژی شوند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت فضایی بریتانیایی قصد دارد ماهواره های حسگر حرارتی به مدار زمین پرتاب کند. به گفته این شرکت هدف اصلی از ارسال آن نیز […]

ماهواره های حسگر حرارتی در صورت قرارگیری در مدار زمین می توانند با شناسایی ساختمان‌های بدون عایق مناسب باعث بهبود مصرف انرژی شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت فضایی بریتانیایی قصد دارد ماهواره های حسگر حرارتی به مدار زمین پرتاب کند. به گفته این شرکت هدف اصلی از ارسال آن نیز مقابله با گرمایش جهانی خواهد بود. حسگر های این ماهواره در سراسر زمین می توانند ساختمان‌هایی که عایق مناسبی ندارند را شناسایی کنند.

شرکت فضایی Satellite Vu این هفته اولین ماهواره حسگر حرارتی خود رونمایی خواهد کرد. ارسال این ماهواره به فضا نیز توسط موشک فالکون ۹ و در سال آینده انجام خواهد شد. از این شرکت ۶ کاوشگر دیگر نیز تولید خواهد شد تا در پایگاه های فضایی دیگر به فضا پرتاب شود.

 به گفته شرکت Satellite Vu هدف از این برنامه ارسال این کاوشگر ها به مدار زمین و اندازه گیری گرمای منتشر شده از ساختمان ها است. آشکارسازهای مادون قرمز با نشان دادن نشتی انرژی در ساختمان ها در مصرف انرژی صرفه جویی خواهد شد. آنتونی بیکر مدیر اجرایی این شرکت در مورد این پروژه می گوید: دوربین های مادون قرمز منحصربه‌فرد درون این ماهواره ها قادر به اندازه گیری انتشار گرما از ساختمانهای روی کره زمین است. در حال حاضر بسیاری از مردم خواهان به صفر رسیدن انتشار خالص گازهای گلخانه ای هستند. این در حالی است که علاوه بر مشکل در تولید انرژی پاک در جلوگیری از هدر رفت گرما نیز مشکلات زیادی وجود دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال