با 7 قابلیت جدید اندروید 6 مارشمالو آشنا شوید

شاید اندروید 6 گوگل ویژگی‌های نه‌چندان مهمی را به این سیستم‌عامل اضافه کرده باشد اما همین ویژگی‌ها همه در کنار هم تبدیل به آپدیتی بزرگ می‌شوند؛ به همین دلیل است که گوگل قصد دارد این آپدیت را تحت عنوان نسخه‌ای جدید از اندروید، یعنی اندروید 6، منتشر کند. با برطرف کردن مشکلات بسیار قدیمی این […]

شاید اندروید 6 گوگل ویژگی‌های نه‌چندان مهمی را به این سیستم‌عامل اضافه کرده باشد اما همین ویژگی‌ها همه در کنار هم تبدیل به آپدیتی بزرگ می‌شوند؛ به همین دلیل است که گوگل قصد دارد این آپدیت را تحت عنوان نسخه‌ای جدید از اندروید، یعنی اندروید 6، منتشر کند.

با برطرف کردن مشکلات بسیار قدیمی این سیستم‌عامل، مارشمالو تغییرات زیادی را در گوشی شما ایجاد می‌کند. به‌هر‌حال همگی با انتشار آپدیتی جدید انتظار سیستم‌عاملی روان، باهوش و کاربردی را دارند؛ به همین خاطر شما حتماً به اندروید مارشمالو نیازمند خواهید بود.

طبیعتاً همانند دیگر نسخه‌های اندروید، گوشی شما ممکن است در زمان متفاوتی این به‌روزرسانی را دریافت کند. نکسوس‌های گوگل جز اولین گوشی‌هایی هستند که این آپدیت را دریافت کرده و دیگر شرکت‌ها نظیر سامسونگ، ال‌جی، سونی‌، اچ‌تی‌سی و بسیاری از شرکت‌های دیگر در بازه‌ی زمانی متفاوتی این آپدیت را دریافت می‌کنند هرچند ممکن است بسیاری از گوشی‌های میان‌رده و قدیمی هرگز اندروید مارشمالو را از نزدیک نبینند.

شاید گوگل دیروز به‌طور رسمی تاریخ انتشار اندروید مارشمالو را برای نکسوس‌های جدید خود اعلام کرده باشد اما این شرکت ویژگی‌های این نسخه از اندروید را در ماه می معرفی کرد. به‌هر‌حال اگر شما هم تمایل زیادی با آشنا شدن با اندروید 6 دارید پیشنهاد می‌کنیم 7 قابلیت جدید این سیستم‌عامل را مطالعه کنید.

GOOGLE NOW ON TAP

با 7 قابلیت جدید اندروید 6 مارشمالو آشنا شوید

Google Now دستیار گوگل است که از نسخه‌های قبلی این سیستم‌عامل تاکنون در گوشی‌های شما در کنار دکمه‌ی خانگی گوشی قرار گرفته است. این ویژگی با هر آپدیت پیشرفته‌تر می‌شود و اندروید 6 نیز قصد دارد با اضافه کردن جزئیاتی بیشتر، کارکردن با Google Now را برای شما لذت‌بخش‌تر کند. با این قابلیت شما درهر زمانی که بخواهید می‌توانید اطلاعات بیشتری را از نام رستوران، شخص خاص یا مکان موردنظر دریافت کنید؛ اما این ویژگی به چه صورت کار می‌کند؟

شما با نگه‌داشتن دکمه‌ی خانگی گوشی، Google Now را فعال می‌کنید. برای مثال هنگامی که نام شخصی خاص بر روی نمایشگر گوشی شما و یا در پیغام دریافتی وجود دارد، با نگه‌داشتن دکمه‌ی خانگی گوشی Google Now اطلاعات آن شخص را برای شما در فضایی کوچک به نمایش در می‌آورد. اگر هم پیغامی دریافت کرده‌اید که نام رستوران در آن نوشته شده، Google Now اطلاعات آن رستوران را به همراه مکان کامل آن به شما نشان می‌دهد.

مطمئن باشید که Google Now در اندروید مارشمالو بسیار پیشرفته‌تر از نسخه‌های قبلی خود خواهد بود و آزمایش‌ها نشان داده است که این ویژگی بدون هیچ‌گونه مشکلی کار خواهد کرد.

اجازه دسترسی برنامه‌ها به صورت جداگانه

theverge

شاید این ویژگی کمی دردسرساز باشد اما یکی از مهم‌ترین تغییرات اندروید مارشمالو به حساب می‌آید. هم‌اکنون اگر شما بخواهید برنامه‌ای را بر روی گوشی خود نصب کنید، این برنامه اجازه دسترسی شما را به بخش‌های مختلف گوشی از جمله دوربین، گالری مخاطبان و … طلب می‌کند. بدین ترتیب شما هرگز نمی‌توانید این برنامه را از بخش خاصی برای مثال دوربین جدا کنید و برای جلوگیری از دسترسی برنامه به بخش خاصی مجبور به لغو نصب برنامه به‌طور کامل می‌شوید.

در اندروید مارشمالو این پروسه به‌طور کامل تغییر می‌کند. از این‌پس توسعه‌دهندگان مجبورند تا برای هر بار استفاده از بخشی از گوشی، از شما اجازه بگیرند. برای مثال اگر شما در حال کارکردن با برنامه اینستاگرام هستید و این برنامه خواهان دسترسی به دوربین گوشی باشد، شما به راحتی می‌توانید این دسترسی را لغو کنید یا این‌که فقط برای یک‌بار اجازه‌ی دسترسی به آن دهید؛ بنابراین، در اندروید مارشمالو شما می‌توانید هر برنامه‌ای که می‌خواهید دانلود کنید، از ویژگی‌هایی که به آن نیاز دارید از آن برنامه استفاده کنید و از بخش‌هایی هم که مایل نیستید برنامه به آن دسترسی داشته باشد صرف‌نظر کنید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد اجازه‌ی دسترسی برنامه‌ها به صورت جداگانه دارید پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

پشتیبانی از حسگر اثر انگشت

با 7 قابلیت جدید اندروید 6 مارشمالو آشنا شوید

پرچم‌داران شرکت‌های مختلف به همراه بعضی از میان رده‌ها حسگر اثرانگشت را در گوشی خود به کار گرفته‌اند و این حسگر‌ها به‌زودی در تمامی گوشی‌های هوشمند دیده خواهد شد. گوگل هم از این موضوع آگاه بوده و پشتیبانی رسمی اندروید را از حسگر اثرانگشت در اندروید مارشمالو برقرار خواهد کرد تا دیگر شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند نیازی نباشد تا برای به کارگیری از این حسگر به‌زحمت کدنویسی‌های مختلف بیفتند؛ بنابراین گوشی‌هوشمند بعدی شما احتمالاً دارای حسگر اثرانگشت خواهد بود تا برای بازشدن قفل گوشی، پرداخت‌های الکترونیکی و واردشدن به حساب کاربری در برنامه‌های مختلف نیاز به حفظ کردن اعداد و ارقام مختلف نباشید. پشتیبانی از حسگر اثرانگشت هم کار سازندگان را راحت کرده و هم کاربران امنیت بیشتری را با گوشی خود احساس خواهند کرد.

درگاه یو‌اس‌بی TYPE-C

با 7 قابلیت جدید اندروید 6 مارشمالو آشنا شوید

بسیاری از کاربران از خرید کابل‌های جدید تنفر دارند اما این بار شاید بتوان تخفیفی قائل شد. یو‌اس‌بی Type-C (یا USB-C) فرمتی جدید از درگاه یو‌اس‌بی بوده که امروزه خیلی سریع در حال پیشرفت است. قبل از اینکه شما متوجه آن شوید، این درگاه در شارژ کردن گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و انتقال فایل میان گوشی‌های هوشمند و رایانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اندروید مارشمالو از درگاه یو‌اس‌بی Type-C به‌طور رسمی پشتیبانی می‌کند تا بار دیگر کار سازندگان تلفن‌های هوشمند راحت‌تر شود پس بازهم احتمال دارد که گوشی بعدی شما علاوه بر داشتن حسگر اثرانگشت، دارای درگاه یو‌اس‌بی Type-C نیز باشد.به‌هر‌حال پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید تا شاید شما را از خرید گوشی با درگاه‌ یو‌اس‌بی Type-C منصرف کند، شاید!

بهبود مصرف باتری

با 7 قابلیت جدید اندروید 6 مارشمالو آشنا شوید

همیشه یکی از شعارهای اندروید برای به‌روزرسانی‌ها اصلی نظیر مارشمالو این بوده که مصرف باتری در این نسخه بهتر می‌شود اما شاید بتوان اندروید مارشمالو را تنها نسخه‌ای از اندروید دانست که به‌راستی قصد دارد این قول را عملی کند. با قابلیت جدید Doze در اندروید مارشمالو، برنامه‌ها و نحوه‌ی کار شما با آن‌ها بررسی می‌شود و مصرف برنامه‌ها باتوجه به میزان کار شما با آن‌ها مدیریت خواهد شد. پس اگر شما تبلت خود را بدون استفاده در طول روز بر روی میز قرار داده‌اید، با این قابلیت برنامه‌های شما به حالت تعلیق در می‌آیند تا باتری شما بی‌خود و بی‌جهت مورداستفاده قرار نگیرد.

نوار ابزار شناور

با 7 قابلیت جدید اندروید 6 مارشمالو آشنا شوید

یکی دیگر از تغییرات کوچک اما کارآمد در اندروید مارشمالو، بهبود کپی و پیست متن‌ها است. در اندروید مارشمالو، به‌جای اینکه دکمه‌های کپی و پیست در قسمت بالایی گوشی ظاهر شوند، کپی و پیست دقیقاً بالای متن موردنظر شما ظاهرشده و استفاده از این قابلیت بسیار آسان‌تر خواهد شد. این ویژگی شباهت بسیار زیادی با کپی و پیست در iOS خواهد داشت و در سریع‌تر شدن کار با اندروید می‌تواند کمک بسزایی داشته باشد.

باز شدن مرورگر کروم درون برنامه‌های دیگر

با 7 قابلیت جدید اندروید 6 مارشمالو آشنا شوید

همیشه عوض‌کردن برنامه‌ها مخصوصاً وارد شدن به گوگل کروم پروسه‌ای طولانی و کندی است به همین علت گوگل تصمیمی جدی برای سرعت‌ بخشیدن به این قابلیت گرفته است. اندروید مارشمالو، قبل از بازشدن برنامه‌ی خاصی، محتویات صفحات اینترنتی آن برنامه را دانلود می‌کند تا با بازشدن تب‌های مرورگر کروم درون برنامه، اطلاعات خیلی سریع به شما نشان داده شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال