با این کتانی جدید، دیگر نگران خالی شدن شارژ گجت‌های هوشمند خود نباشید!

همواره ایده‌های بسیار زیادی برای تولید برق توسط وسایل مختلف وجود داشته که بسیاری از آنها نیز با موفقیت همراه بوده‌اند. یکی از مواردی که افراد از دیرباز به دنبال آن بوده‌اند، استفاده‌ از کفش‌ها برای تولید انرژی بوده که البته بسیاری از ایده‌هایی که تا کنون در این زمینه دیده‌ایم، با موفقیت روبه‌رو نبوده […]

همواره ایده‌های بسیار زیادی برای تولید برق توسط وسایل مختلف وجود داشته که بسیاری از آنها نیز با موفقیت همراه بوده‌اند. یکی از مواردی که افراد از دیرباز به دنبال آن بوده‌اند، استفاده‌ از کفش‌ها برای تولید انرژی بوده که البته بسیاری از ایده‌هایی که تا کنون در این زمینه دیده‌ایم، با موفقیت روبه‌رو نبوده است. اما جدیدا محققین موفق به تولید کفش‌هایی شده‌اند که افراد می‌توانند تنها با راه رفتن، انرژی زیادی را تولید و از آن استفاده نمایند.

دانشمندان در دانشگاه وینستون-مدیسون آمریکا تکنولوژی جدیدی را که خود نام آنها را InStep NanoPower می‌نامند، توسعه داده و به کمک آن می‌توانند برق تولید شده توسط کفش‌ها را برای شارژ کردن گوشی‌های هوشمند و دیگر ابزار به کارگیرند. تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید نیز یک طرح مفهومی از یک کتانی بوده که به ما عملکرد این تکنولوژی را نشان می‌دهد. در این کتانی، دو صفحه در قسمت زیرین کفش قرار گرفته‌اند که بر روی هر کدام از آنها حباب‌ها و سوراخ‌هایی قرار دارد که هوا با عبور از آنها و داغ شدنش توسط حباب‌های موجود، تبدیل به انرژی می‌شود.

اینطور که محققین ادعا کرده‌اند، این کتانی می‌تواند در هر یک متری که افزاد راه می‌روند تا 10 وات نیرو تولید کند، و امکان تولید بیش از 1 کیلووات نیرو نیز در مجموع وجود دارد.

phpghpnap

موضوع وقتی جذاب‌تر می‌شود که بدانید به به کمک یک کابل می‌توانید این نیروی تولید شده را برای شارژ کردن کتانی خود مورد استفاده قرار داده و زمانی که بیرون از خانه هستید، همیشه گوشی‌هوشمند شما شارژ داشته باشد.

انتظار می‌رود در آینده‌ی نزدیک شاهد فراگیرتر شدن این تکنولوژی و همکاری شرکت‌های مختلف به منظور تولید انبوه این کفش‌ها باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال