سومین کارت گرافیک “پاسکال” انویدیا می‌تواند GTX 1060 Ti نام داشته باشد

معرفی شدن نسل جدید کارت‌های گرافیک به قدری اهمیت دارد که شایعات آن این روزها تیتر بسیاری از سایت‌ها قرار دارد. اینطور که پیشتر انویدیا اعلام کرده بود امسال قصد دارد سه دستگاه از کارت‌های گرافیک خود را با سیلیکون GP104 از معماری پاسکال عرضه نماید. کارت‌های گرافیک اول و دوم که پیشتر اطلاعات زیادی […]

معرفی شدن نسل جدید کارت‌های گرافیک به قدری اهمیت دارد که شایعات آن این روزها تیتر بسیاری از سایت‌ها قرار دارد. اینطور که پیشتر انویدیا اعلام کرده بود امسال قصد دارد سه دستگاه از کارت‌های گرافیک خود را با سیلیکون GP104 از معماری پاسکال عرضه نماید. کارت‌های گرافیک اول و دوم که پیشتر اطلاعات زیادی در مورد آنها منتشر شده بود، احتمالا باید GTX 1070 و GTX 1080 نام داشته باشند. اما حالا شایعاتی در مورد سومین کارت گرافیک منتشر و اعلام شده که قیمتی میان 200 تا 300 دلار خواهد داشت.

به نظر می‌رسد انویدیا نمی‌خواهد اشتباهات گذشته خویش را در عرضه کردن کارت‌های گرافیک 200 تا 300 دلاری تکرار نموده و می‌خواهد شکاف میان کارت‌های گرافیک نسل بعدی GTX 960 و GTX 970 را پر کند. در این زمینه AMD عملکرد بسیار بهتری را نسبت به شرکت انویدیا داشت و چندین کارت گرافیک مختلف را در این بازه قیمت معرفی کرده بود که می‌توانیم به R9 380 و R9 380X اشاره کنیم.

حالا انویدیا نیز می‌خواهد با معرفی کردن کارت گرافیک GTX 1060 Ti بر پایه سیلیکون GP104، این شکاف را پر کرده و توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب کند. هر چند، شاید این کار انویدیا باعث شود بسیاری از افراد که به دنبال خرید کارت گرافیک GTX 1070 هستند نیز از خرید منصرف گردند، اما اگر فروش GTX 1060 Ti بالا رود، باز هم انویدیا در این میان موفق خواهد بود.

اما در مورد مشخصات فنی این کارت گرافیک، وب‌سایت ChipHell پیش‌بینی‌های بسیار جالبی را انجام داده که بدون شک برای شما نیز جذاب خواهد بود. اینطور که این سایت اعلام کرده، کارت گرافیک GTX 1060 می‌تواند به 6 گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 با مموری کنترلر 192 بیتی مجهز گردد که در مقایسه با کارت‌های GTX 1070 و GTX 1080، تنها 2 گیگابایت حجم حافظه‌ی کمتری خواهد داشت.

هنوز اطلاعات رسمی در مورد این کارت گرافیک و البته دو کارت اول با سیلیکون GP104 از سوی انویدیا منتشر نشده و باید تا پاییز برای انتشار اطلاعاتی معتبر، منتظر باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال