اپلیکیشن‎های شخص‎‌ثالث دارای دسترسی به آی‎کلاد به زودی نیاز به پسورد بی‎همتا دارند

اپل روز گذشته در ایمیلی به کاربران خود اعلام کرد که اپلیکیشن‎های شخص‎‌ثالث دارای دسترسی به داده‎های آی‎کلاد ملزم به استفاده از پسورد بی‎همتا خواهند شد. این تغییر تا ماه بعدی اعمال صورت نمی‎گیرد. کاربران برای اپلیکیشن‎های شخص‎‌ثالث مانند Outlook مایکروسافت، تاندربرد موزیلا و دیگر اپلیکیشن‎هایی که به داده‎های آی‎کلاد دسترسی دارند بایستی پسوردهای خاص […]

اپل روز گذشته در ایمیلی به کاربران خود اعلام کرد که اپلیکیشن‎های شخص‎‌ثالث دارای دسترسی به داده‎های آی‎کلاد ملزم به استفاده از پسورد بی‎همتا خواهند شد. این تغییر تا ماه بعدی اعمال صورت نمی‎گیرد. کاربران برای اپلیکیشن‎های شخص‎‌ثالث مانند Outlook مایکروسافت، تاندربرد موزیلا و دیگر اپلیکیشن‎هایی که به داده‎های آی‎کلاد دسترسی دارند بایستی پسوردهای خاص اپلیکیشنی تعیین کنند.

اگر کاربران با استفاده از اپل‎ آی‎دی خود وارد یک اپلیکیشن شخص‎‎ثالث شده‎اند، آن‎ها به صورت خودکار زمانی که این تغییر صورت گیرد، وارد خواهند شد. سپس آن‎ها بایستی یک پسورد خاص اپلیکیشنی ایجاد کرده و دوباره وارد شوند.

ایجاد یک رمز عبور خاص اپلیکیشن ابتدا نیاز به فعال‎سازی قابلیت تعیین هویت دو فاکتوری برای اپل آی‎دی و سپس رفتن به بخش امنیت در صفحه‎ی اکانت اپل آی‎دی و بعد بخش App-Specific Passwords دارد.

بایستی گفت در حال حاضر نیز امکان ایجاد پسورد بی‎همتا برای اپلیکیشن‎های شخص‎‌ثالث وجود دارد اما اپل از 24 خردادماه این عمل را اجباری خواهد کرد. بنابراین، اگر کاربران تا آن زمان چنین رمزعبوری ایجاد نکرده باشند، آن‎ها به صورت خودکار از تمامی اپلیکیشن‎های شخص‎ثالثی که با استفاده از اپل آی‎دی اصلی خود وارد شده‎اند، به خارج هدایت می‎شوند.

با آن‎که از نظر برخی از افراد این اقدامات ناراحت‎کننده به نظر می‎آید اما اپل به دنبال مراقبت از کاربران خود است چون ایجاد رمز عبور اجباری بی‎همتا برای چنین اپلیکیشن‎هایی باعث خواهد شد افراد در برابر سرقت اطلاعات اپل آی‎دی خود محافظت شوند.