اپلیکیشن های شخص ثالث در اپ استور به موتور مرورگر و NFC دسترسی پیدا می کنند

اپل در پی فشارهای اتحادیه اروپا قصد دارد تغییراتی را در اپ استور و iOS ایجاد کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در گزارش بلومبرگ آمده است اپل قصد دارد دو قابلیت موتور مرورگر و NFC در iOS را در اختیار برنامه های شخص ثالث قرار دهد. اپل در سال های گذشته […]

اپل در پی فشارهای اتحادیه اروپا قصد دارد تغییراتی را در اپ استور و iOS ایجاد کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در گزارش بلومبرگ آمده است اپل قصد دارد دو قابلیت موتور مرورگر و NFC در iOS را در اختیار برنامه های شخص ثالث قرار دهد.

اپل در سال های گذشته و به مرور به دنبال کاهش محدودیت های iOS برای توسعه دهندگان بوده است. به عنوان مثال اکنون برنامه ها امکان تعامل با سیری را دارند و یا می توانند به خواندن برچسب های NFC بپردازند. با این وجود هنوز محدودیت های بسیاری وجود دارد.

بلومبرگ می گوید طی اخبار دریافتی از یک منبع آگاه، اپل قصد دارد در آینده واسط های برنامه نویسی کاربردی خصوصی خود را نیز در اختیار توسعه دهندگان قرار دهد. این موضوع می تواند تغییراتی را در نحوه عملکرد iOS ایجاد کند.

مهمترین محدودیت موتورهای مرورگر است که احتمالا به زودی کنار گذاشته میشود. در حال حاضر برای رفع این محدودیت از WebKit استفاده میشود که موتور اپل در اجرای سافاری است. از طرفی اجبار اتحادیه اروپا، اپل را واردار خواهد کرد تا iOS را برای دیگر موتور های مرورگرهای دیگر نیز باز کند.

اپل فشار زیادی را برای باز کردن دسترسی به شبکه Find My لوازم جانبی شخص ثالث متحمل میشود. البته در حال حاضر نیز سازندگان شخص ثالث قادرند لوازم جانبی خود را با این شبکه سازگار کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال