این اپلیکیشن لمس حساس به فشار را به تمام گوشی‌های هوشمند می‌آورد

از زمانی که اپل گوشی‎های آیفون 6 اس و 6 اس پلاس خود را با فن‎آوری لمس سه بعدی به بازار عرضه کرد، تعداد بی‎شماری شایعات مبنی بر این شکل گرفت که سایر شرکت‎ها نیز به زودی شروع به قرار دادن صفحات نمایش حساس به لمس در گوشی‎های خود خواهند کرد، امری که البته متاسفانه […]

از زمانی که اپل گوشی‎های آیفون 6 اس و 6 اس پلاس خود را با فن‎آوری لمس سه بعدی به بازار عرضه کرد، تعداد بی‎شماری شایعات مبنی بر این شکل گرفت که سایر شرکت‎ها نیز به زودی شروع به قرار دادن صفحات نمایش حساس به لمس در گوشی‎های خود خواهند کرد، امری که البته متاسفانه تا الان رخ نداده است. آیا هزینه‎های تولید است که باعث اجتناب شرکت‌‎های بزرگ از این قضیه شده است؟

شاید جواب مثبت باشد، ولی اکنون وجود یک نرم‎افزار برای گوشی‎های هوشمند می‎تواند این روند را تغییر دهد. ForcePhone نام نرم‎افزاری است که توسط مهندسان دانشگاه میشیگان ساخته شده است و تا حد زیادی نمایشگرهای گوشی‎های هوشمند را حساس به لمس خواهد کرد و بهترین جنبه‎ی این خبر این است که این نرم‎افزار برای کارآمدی خود نیاز به سخت‎افزار جدیدی ندارد، چون از سخت‎افزار فعلی گوشی استفاده‎ی لازم را می‎برد.

این اپلیکیشن تکیه بر استفاده از اسپیکر و میکروفون گوشی‎ هوشمند شما دارد. ForcePhone صدایی با کیفیت 18kHz منتشر می‎کند که عملا برای گوشی انسان غیر قابل شنیدن است ولی آنقدر بلند نیست که میکروفون گوشی شما نتواند آن را متوجه شود. از آن به بعد هر زمان که شما انگشت خود را روی نمایشگر گوشی‎تان فشار دهید، درجه‎ی این خروجی صدا تغییر خواهد کرد و بسته به میزان فشاری که شما وارد می‎کنید، به تغییر ادامه خواهد داد.

می‎توان حدس زد که حالا بستگی به توسعه‎دهندگان دارد که چطور از این اپلیکیشن بهره ببرند. طبق گفته‎ی دانشجوی دکترای دانشگاه میشیگان آقای Yu-Chih “داشتن حسگرهای حجیم و گران‎قیمت نصب شده بر روی گوشی‎های هوشمند می‎تواند هر مشکلی که ما حل کرده‎ایم را حل کند، ولی هزینه‎های افزوده و نصب پر زحمت مانع این می‎شود که تولیدکنندگان گوشی چنین کاری را انجام دهند. راه‎حل مبتنی بر صدای ما می‎تواند این شکاف را بپوشاند و بدون نیاز به هرگونه تغییر سخت‎افزاری، عملکرد لازم را در اختیار کاربر قرار دهد. همه چیز حول بخش نرم‎افزاری می‎چرخد.”

قبل از این‎که خیلی هیجان‎زده شوید باید بگوییم که نرم‎افزار ForcePhone هنوز برای رسیدن به مرحله‎ی تجاری آماده نیست و در نمایشگاه MobiSys در بین تاریخ‎های 7 تا 9 تیر به صورت آزمایشی نشان داده خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال