چگونه اپل آیفون‌های جدید را به صورت یک راز نگه می‎دارد

زمانی که صحبت درز اطلاعات مانند تصاویر و مشخصات آیفون‎های اپل مطرح می‎شود، مخفی‎کاری‎های فوق‎العاده معروف اپل در رابطه با این قضیه به ذهن می‎آید. این قضیه در تضاد با شرکت‎های دیگری قرار دارد که ممکن است سرنخ‎هایی بر جا بگذارند یا حتی زودتر از معرفی گوشی بعدی خود برنامه‎هایشان را تایید کنند. حال، اگر […]

زمانی که صحبت درز اطلاعات مانند تصاویر و مشخصات آیفون‎های اپل مطرح می‎شود، مخفی‎کاری‎های فوق‎العاده معروف اپل در رابطه با این قضیه به ذهن می‎آید. این قضیه در تضاد با شرکت‎های دیگری قرار دارد که ممکن است سرنخ‎هایی بر جا بگذارند یا حتی زودتر از معرفی گوشی بعدی خود برنامه‎هایشان را تایید کنند. حال، اگر در این فکر هستید که چطور اپل به این شکل اوضاع را مخفی می‎کند، گزارشی از سوی وب‎سایت Business Insider آن را فاش ساخته است.

Dejian Zeng دانشجویی از دانشگاه نیویورک است که چندی بعدی از این‎که مشخص شد در حدود 6 ماه به صورت مخفی در کارخانه‎ی پگاترون در چین در خط سرهم‎بندی قطعات کار کرده است، به دنبال گفتگو با وب‎سایت Tech Insider به تیتر اخبار راه پیدا کرد. براساس گفته‎ی Zeng، او ادعا می‎کند که در حین کار بر روی آیفون 6 اس، این کارخانه در حال ساخت تجهیزات و زیرساخت‎هایی به منظور فراهم‎سازی خط سرهم‎بندی قطعات آیفون 7 بوده است و تمامی آن‎ها با یک پرده‎ی عظیم مسدود شده بود.

او هم‎چنین اعلام کرد “ما یک اتاق تعویض لباس داشتیم. جایی که کارگرها لباس‎های خود را عوض می‎کردند، گوشی‎ها، کلید‎ها و تمامی وسایل فلزی خود را قرار می‎دادند. ما بایستی کارت خود را بر می‎داشتیم و آن‎ها چهره‎ها را بررسی می‎کردند. پس از وارد شدن بایستی از بین یک گیت فلزیاب عبور می‎کردیم.” او هم‎چنین اضافه می‎کند که به علت حساسیت بالای این فلزیاب، اصلا این امکان وجود نداشته است که فردی بتواند یک دوربین وارد کارخانه کند.

Zeng هم‎چنین اظهار داشته است که حتی مدیرانی که اجازه‎ی حمل گوشی را داشته‎اند بایستی به بخش حفاظت ثابت می‎کردند که در تلاش برای بردن قاچاقی نمونه‎های اولیه یا قطعات به خارج از کارخانه نبودند. گرچه، درز اطلاعات و تصاویر مربوط به آیفون واقعا رخ می‎دهد و در گذشته شاهد بوده‎ایم که برخی از آن‎ها با وجود سطح امنیتی ترسناکی که اپل برقرار می‎کند، صحیح بوده‎اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال