کوچک‌ترین آدم برفی جهان در آزمایشگاه ساخته شد

فصل تعطیلات زمستانی هر سال باشکوه‌تر و شلوغ‌تر می‌شود، ممکن است شما به دنبال یک راه ساده و جذاب برای جشن گرفتن باشید. یکی از راه‌ها این‌جاست: کوچک‌ترین آدم‌برفی جهان. این آدم‌برفی یخ‌زده که در ابعاد میکروسکوپیک است در آزمایشگاه تحقیقات نانو در دانشگاه غرب لندن ساخته شده است. برای دیدن این آدم‌برفی دوست‌داشتنی به […]

فصل تعطیلات زمستانی هر سال باشکوه‌تر و شلوغ‌تر می‌شود، ممکن است شما به دنبال یک راه ساده و جذاب برای جشن گرفتن باشید.

یکی از راه‌ها این‌جاست: کوچک‌ترین آدم‌برفی جهان. این آدم‌برفی یخ‌زده که در ابعاد میکروسکوپیک است در آزمایشگاه تحقیقات نانو در دانشگاه غرب لندن ساخته شده است. برای دیدن این آدم‌برفی دوست‌داشتنی به یک میکروسکوپ نیار دارید.

بر اساس وقایع ثبت شده در این آزمایشگاه، آدم‌برفی در حالت ایستاده تنها 3 میکرون یا به عبارتی 0.003 میلیمتر ارتفاع دارد. برای مقایسه کافی است بدانیم قطر یک تار موی انسان، حدود 75 میکرون یا 0.075 میلیمتر است. یعنی 25 برابر بزرگتر از قد یک آدم‌برفی.

برخلاف این نامگذاری، در ساخت این محصول آزمایشگاهی، از برف استفاده نشده است.

این نشان زمستانی از سه کره 0.9 میکرونی از جنس سیلیس (سیلیسیم‌دی‌اکسید) ساخته شده است که با استفاده از لیتوگرافی (طرح‌نگار الکترونیکی) بههم متصل شده‌اند.

آنها با استفاده از یک اشعه یونی بسیار دقیق چشم‌ها و دهان آدم‌برفی را تراش دادند و در مرحله بعد با استفاده از پلاتینوم، برای آدم‌برفی دست و دماغ درست کردند.این یک شاهکار کوچک اما فوق‌العاده هنری است. رکورد قبلی کوچک‌ترین آدم برفی جهان، به یک آد‌م‌برفی با ارتفاع 0.01 یا حتی کوچکتر تعلق داشت. از عدد آن زیاد مطمئن نیستیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال