با مسواک جدید فیلیپس دندان‌پزشک را به خانه بیاورید!

شرکت Philips Sonicare در حال عرضه‎ی یک مسواک هوشمند جدید است که با استفاده از بلوتوث با یک اپلیکیشن ارتباط برقرار می‎کند. شاید همین الان این سوال شکل گیرد که: چرا من باید به مسواکی نیاز داشته باشم که بلوتوث دارد؟ و سوال خوبی هم هست. به احتمال زیاد شما به چنین مسواکی نیاز نخواهید […]

شرکت Philips Sonicare در حال عرضه‎ی یک مسواک هوشمند جدید است که با استفاده از بلوتوث با یک اپلیکیشن ارتباط برقرار می‎کند. شاید همین الان این سوال شکل گیرد که: چرا من باید به مسواکی نیاز داشته باشم که بلوتوث دارد؟ و سوال خوبی هم هست. به احتمال زیاد شما به چنین مسواکی نیاز نخواهید داشت، ولی اگر نسبت به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت می‎دهید و از نظر شما گذارندن وقت برای مسواک زدن در شب و صبح به نسبت اکثر افراد مشکلی ندارد، ممکن است به آن نیاز داشته باشید.

این مسواک جدید که به صورت غیر ضروری اسم طولانی Philips Sonicare FlexCare Platinum Connected هم با خود دارد، با سنسورهای متنوعی که در دسته آن قرار گرفته‎اند همراه شده تا در زمان آنی نحوه‎ی مسواک زدن دندان‎های شما را دنبال کند. داده‎های به دست آمده از طریق بلوتوث به یک اپلیکیشن برای هم سیستم‎عامل اندروید و هم iOS، همگام می‎شود. نحوه‎ی عمل این مسواک جدید فیلیپس بسیار ساده است یعنی: همان‎طور که مسواک می‎زنید، ایجاد یک نقشه‎ی سه بعدی از دهان شما دندانی که مسواک می‎زنید را نشان داده و اعلام می‎کند که بیش از حد زیاد یا کم در حال مسواک زدن آن هستید. این اپلیکیشن هم‎چنین اگر فشار زیادی وارد کنید یا زیادی مسواک را روی دندان بمالید، به شما هشدار می‎دهد. زمانی که دو دقیقه زمان لازم برای مسواک زدن تمام می‎شود (هم مسواک و هم اپلیکیشن یک تایمر دارند)، شما می‎توانید مشاهده کنید که محلی را جا انداخته‎اید یا نه.

apotenza_160606_1088_A_0004

این اپلیکیشن هم‎چنین گزارشی مبنی بر پیشرفت در اختیار شما قرار می‎دهد، به شما اجازه‎ی تعیین هدف را می‎دهد، زمانی که سر مسواک باید عوض شود را اعلام می‎کند و همانند با هر اپلیکیشن سلامت دیگر، پیام‎های آزار‎دهنده‎ی متداول تشویق‎کننده (“ادامه بده!”) را ارسال می‎کند. ولی شاید مفیدترین قابلیت این اپلیکیشن این است که به شما اجازه می‎دهد نواحی خاصی را بر روی یک دندان به خصوص مشخص کنید که ممکن است به کار بیشتری، طبق توصیه‎ی دندان‎پزشک شما، نیاز داشته باشد. اگر به عنوان مثال یک تاج دندان روی یک کانال ریشه داشته باشید، و دندان‎پزشک شما اعلام کند که آن ناحیه را با دقت بیشتری مسواک بزنید، شما می‎توانید این نوع توصیه‎ی شخصی را در اپلیکیشن لحاظ کنید. شما هم‎چنین می‎توانی اطلاعات مربوط به عملکرد خود در مسواک‎زدن را برای دندان‎پزشکتان ارسال کنید. مسواک هوشمند FlexCare Platinum Connected عملا بدترین کابوس شما محسوب می‎شود، چون دندان‎پزشک شما را به خانه‎تان می‎آورد!

البته می‎توان گفت این مسواک جدید فیلیپس مشکلات زیادی هم می‎تواند داشته باشد، به عنوان شروع ممکن است فضای سرویس بهداشتی شما به نحوی باشد که در زمان مسواک‎زدن جایی برای قرار دادن گوشی شما بدون ریختن آب یا خمیردندان روی آن وجود نداشته باشد. هم‎چنین به نظر می‎رسد که این مسواک هوشمند باعث می‎شود که عمل مسواک‎زدن بسیار وقت‎گیر باشد، البته نظر یک متخصص بهداشت در این زمینه متفاوت است. احتمال این هم وجود دارد که شما از بررسی عملکرد بهداشت دهان و دندان خود روی این اپلیکیشن خسته شوید و در نهایت تنها از مسواک FlexCare Platinum Connected به عنوان یک مسواک برقی معمولی استفاده کنید.

Pasted image at 2016_06_07 02_23 PM

به هر حال، مسواک FlexCare Platinum Connected قیمتی برابر با 199.99 دلار خواهد داشت که واقعا زیاد است. با پرداخت 100 دلار کمتر، شما می‎توانید یک مسواک Oral-B Pro 5000 داشته باشید که آن نیز اتصال بلوتوثی دارد و واقعا برای برخی از افراد ممکن است با مسواک جدید فیلیپس فرقی نداشته باشد. اپلیکیشن‎های آن‎ها نیز در واقع بسیار مشابه به هم هستند.

این مسواک در تیرماه روانه‎ی بازار خواهد شد. باتری آن در بین دو شارژ 2 هفته دوام خواهد آورد و این مسواک 14 جلسه‎ مسواک‎زدن شما را در خود حفظ می‎کند، بنابراین اگر همگام‎ سازی آن با اپلیکیشن را تا دو هفته فراموش کنید، داده‎های شما از دست نخواهد رفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال